۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۱۶۰۴۷

ممانعت عربستان از کمک‌رسانی به آوارگان شیعه عوامیه

عربستان سعودی با صدور اعلامیه ای کمک‌رسانی انجمن‌ها و مراکز خیریه به آوارگان شیعی شهرستان «عوامیه» را ممنوع اعلام کرد.
عوامیه

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور اجتماعی عربستان سعودی روز گذشته با صدور اعلامیه ای عمومی، کمک‌رسانی انجمن‌ها و مراکز خیریه به آوارگان شیعی شهرستان «عوامیه» که از سه ماه پیش تاکنون صحنه عملیات نظامی گسترده نیروهای سعودی است را ممنوع اعلام کرد.

در این اعلامیه که از سوی «نبیل راشد الدوسری»، معاون مدیرکل شاخه وزارت توسعه اجتماعی در منطقه «الشرقیه» و مدیرکل مرکز توسعه اجتماعی قطیف امضا شده، از انجمن‌های خیریه در این منطقه خواسته شده است به بهانه اینکه استفاده‌کنندگان از کمک‌های این انجمن‌ها خارج از چارچوب جغرافیایی آنها هستند، اعلامیه‌ها و آگهی‌های خود در خصوص هرگونه ارائه کمک به مردم این منطقه را جمع آوری کنند.

این در حالی است که شهرستان عوامیه همچنان صحنه تشدید عملیات نظامی گسترده نیروهای سعودی است و در جریان حملات گسترده تجهیزات جنگی سنگین سعودی و توپخانه‌های رژیم این کشور، حدود ۲۰ تن از جمله چند نوجوان به شهادت رسیده‌اند.

مقامات عربستان، مردم منطقه عوامیه را بین زندگی زیر آتش و خمپاره نیروهای امنیتی این کشور و کوچ اجباری مخیر کرده‌اند، این در حالی است که روز به روز بر نگرانی سازمان‌های حقوق بشری و شخصیت‌های محلی درباره افزایش تلفات جانی و مالی حملات سعودی به منطقه عوامیه و ناتوانی مردم برای بازگشت به منازلشان افزوده می‌شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات