۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۱۶۶۶۰
وزیر خارجه لبنان:

حزب الله از همه ما دفاع کرد

وزیر خارجه لبنان در سخنان خود همزمان با نبرد ارتش این کشور علیه تروریست‌های داعش اعلام کرد این حزب‌الله بود که با در دست گرفتن ابتکار عمل، از لبنان و تمام منطقه دفاع کرد.
جبران باسیل وزیر خارجه لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان و رییس حزب «تیار الوطنی الحر» پس از جلسه شورای سیاسی جنبش «تیار الوطنی الحر» در رأس‌بعلبک به ایراد سخنرانی پرداخت.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، باسیل گفت: ما در برابر تصمیمی هستیم (در اشاره به نبرد با تروریست‌های داعش در شرق لبنان) که 100 درصد لبنانی است و نیاز به اجازه کسی در این مورد نیست.

وزیر امور خارجه لبنان در ادامه تصریح کرد: ما همیشه از خطر تروریسم و آوارگی صحبت کرده‌‌ایم؛ آزادسازی اراضی لبنان آغاز شده و تا قبل از آزادسازی کامل متوقف نخواهد شد.

باسیل افزود: این طبیعی است که حزب «تیار الوطنی الحر» با این نبرد همراه شود و از آن استقبال کند؛ ما پیشتر نیز از تمامی نبردهای ارتش لبنان استقبال کرده‌ایم و با آن همراه شده‌ایم.

وزیر خارجه لبنان گفت: زمانی که ترویست‌ها بخش‌هایی از لبنان را گرفتند، من در تهران بودم و گفتم بخش‌هایی از اراضی ما توسط داعش اشغال شده و باید آزاد شود، دولت در آن زمان تشکیل جلسه داد و همه خواستار آزاد کردن اراضی شدند.

وی افزود: تصمیم به آزاد کردن اراضی در آن زمان گرفته شد اما با تصمیم سیاسی داخلی و با پوشش بین‌المللی، این تصمیم اجرایی نشد و اجازه اشغال بخشی از اراضی و نیز ورود آوارگان سوریه داده شد، در آن زمان خمپاره‌های تروریست‌ها بر روستاهای ما می‌ریخت و آنها وارد «هرمل» شدند؛ خیزش مردمی در مقابل این موضوع رشد کرد و حزب‌الله ابتکار عمل بیشتری به خرج داد، بخشی از اراضی را آزاد کرد، از ما و تمام منطقه دفاع کرد.

باسیل سپس گفت: مشخص شدن سرنوشت نظامی‌های ربوده شده لبنانی نیز با این نبرد همراه شده است.

وزیر خارجه لبنان در پایان بار دیگر بر گزینه سرعت در نبرد با داعش و آزاد شدن اراضی اشغال شده تاکید کرد./۹۸۰/ب۱۰۲/د

منبع: فارس

ارسال نظرات