۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۴۸۰
نماینده آیت الله سیستانی:

جان مردم در پرتو عدم تحکیم همزیستی مسالمت آمیز در معرض خطر است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: پیروان ادیان مختلف باید با کنار گذاشتن اختلافات به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند.
عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، بر ضرورت رعایت عدالت اجتماعی تاکید کرد و بیان داشت: یکی از مسائلی که موجب تحقق و زمینه سازی زندگی مسالمت آمیز اقشار مختلف مردم در کنار یکدیگر در عراق و سایر کشورها می‎شود، اجرای عدالت در میان مردم است.

وی افزود: ما نباید به انسان‎ها به علت اختلاف در عقاید و دین ظلم و ستم کنیم بلکه همه انسان‎ها در برابر قانون برابر و از حقوق یکسانی نیز برخوردار هستند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: اختلاف در ادیان به معنای اختلاف در تفکرات عقایدی شخصی است که متاسفانه این مساله منجر شده در برخی از کشورها که پیروان ادیان گوناگون در آن زندگی می‎کنند و یا دو کشور همسایه با مشکلات و خطرهای مختلفی روبه رو شوند.

وی با بیان اینکه اختلافات موجود میان ادیان تا قیامت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: عدم توجه به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در کنار یکدیگر زمینه ایجاد و افزایش خطرهای امنیتی و اجتماعی گوناگون را فراهم می‎سازد به طوری که صلح موجود در یک کشور به شدت متزلزل می‎شود.

حجت الاسلام کربلایی ادامه داد: دین مبین اسلام شیوه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در کنار یکدیگر به طوری که از همه ضرر و خطرها دور باشند را تبیین کرده است اما اجبار، اکراه و زور برخی از افراد جز کشتار انسان‎های بی‎گناه نتیجه دیگری درپی ندارد.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی با تاکید بر اینکه خداوند متعال خواهان دشمنی و اختلاف میان انسان‎ها نیست، گفت: «ظلم نکن و اجازه نده که به تو ظلم شود» از قواعد مهمی است که اگر انسان‎ها به آن توجه سازند می‎توانند به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند. ما در عراق باوجود حضور پیروان ادیان مختلف در این کشور درپی اجرای قواعد و برنامه‎های صحیح زندگی مسالمت آمیز مردم در کنار یکدیگر هستیم./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات