۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۴۰۵

بیانیه جریان صدر درباره سفر رییس این جریان به امارات

هیأت رهبری جریان صدر عراق، سفر رهبر این جریان به امارات را «مفید» دانست و آن را اقدامی برای بیرون آوردن عراق از «انزوای منطقه‌ای» خواند.
مقتدا صدر در امارات

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت رهبری جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره سفر «مقتدا صدر» به امارات، ادعا کرد که عراق در انزوا قرار دارد و این جریان، عراق را از «انزوایی که سیاستمدارانِ تصادفی و شانسی موجب آن شده‌اند»، خارج خواهد کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه»، منتشر شد، آمده است که از جرقه‌ها و پیامدهای مثبت سفر مقتدا صدر به عربستان سعودی، تغییر قابل ملاحظه در ادبیات دینی افراطی این کشور و تعدیل آن است.

این بیانیه همچنین مدعی است که جریان صدر، عراق را از «زخم انزوایی که سیاستمداران تصادفی موجب آن شده‌اند»، خارج کرده و خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در سفر صدر به امارات، دیدارهای مفیدی که در آن روح برادری و شهامت عربی نهفته بود، صورت گرفت و طی آن بر داشتن روحیه تسامح که ادیان آسمانی بر آن تاکید دارند به منظور در هم شکستن طرح‌های شرارت‌باری که منطقه را درگیر کرده‌اند و موجب بروز اختلافات و جنگ‌های کینه‌توزانه و کشتار ملت‌ها شده‌اند، تاکید شد.

بر اساس این بیانیه، در این سفر، مقتدا صدر با شیخ «احمد الکبیسی» روحانی برجسته و مفتی اهل سنت عراقی نیز دیدار کرد.

بیانیه جریان صدر در ادامه، مواضع امارات را «برادرانه» خواند و تاکید کرد که «نباید مواضع برادرانه امارات و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و فنی در قبال عراق را فراموش کرد».

بنا بر این گزارش، رهبر جریان صدر در این سفر با مقامات مسؤول اماراتی دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات جاری در منطقه و مسأله نبرد با داعش با آنها گفت‌وگو کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات