۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۱۸۴۹۱

درخواست مسلمانان «کالنینگراد» از رییس‌جمهور روسیه

مسلمانان کالنینگراد در اعتراض به مصادره ساختمان مسجدی نیمه‌کاره‌ از سوی مقامات محلی به ولادیمیر پوتین نامه‌ نوشتند و خواستار روشن‌شدن وضعیت این مسجد شدند.
کالنینگراد

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان کالنینگراد(شهری بندری و مرکز استان کالنینگراد در روسیه) برای روشن‌شدن وضعیت ساخت مسجد در مرکز منطقه به ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نامه نوشته و همچنین به آنتون آلیخانوف، فرماندار کالنینگراد مراجعه کردند.

پایگاه  خبری«نووی کالنینگراد» نوشت: در طول دو دهه مسلمانان کالنینگراد موفق به دستیابی به مرکز معنوی خود نشدند و اکنون که توانسته‌اند باوجود سختی و زحمت فراوان تمام مدارک و اسناد لازم برای ساخت مسجد را آماده کنند و حدود هشتاد درصد از آن را نیز ساخته‌اند، مقامات محلی از طریق حکم دادگاه ساختمان تقریبا ساخته‌شده را مصادره کرده‌اند. 

در متن نامه مسلمانان به رییس‌جمهور روسیه آمده است: ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین، شما ضامن حقوق و آزادی شهروندان فدراسیون روسیه هستید. جامعه‌ بزرگ مسلمانان منطقه کالنینگراد به مانند معتقدان به دیگر مذاهب نیازمند مکانی مخصوص برای انجام عبادات و امور مذهبی خود هستند. چطور ممکن است که اعمال قانونی پس از گذشت اندک زمانی توسط همان سازمان که آن را تأیید کرده است، غیر قانونی شمرده شود؟ در چنین شرایطی این تصور ایجاد شده است که گویا در رابطه با مسلمانان به دلیل عدم تحمل مذهبی تبعیض وجود دارد.

در پایان این نامه تأکید شده است: از شما تقاضا داریم که دستور بررسی این مسأله و اعمال عدالت را صادر فرمایید.

گفتنی است که مسلمانان کالنینگراد که در مراجع قانونی روسیه موفق به احقاق حقوق خود نشده‌اند، مجبور شده‌اند که به دادگاه اروپایی حقوق بشر مراجعه کنند و درخواست آنان حدود دو سال و نیم است که در دادگاه اروپایی حقوق بشر در حال بررسی است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات