۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۴۵۵
عضو ارشد حزب الله:

ملت یمن تحت تاثیر اقدامات عربستان و آ‌مریکا قرار نمی گیرد

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد که ملت یمن تحت تاثیر اقدامات عربستان و آ‌مریکا قرار نمی گیرد.
سید هاشم صفی الدین رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه کونین برگزار شد، گفت: مقاومت وارد مرحله جدید و پیشرفته ای شده است و زمان زیادی نداریم که بسیاری از آن را به پاسخگویی به سخنان بیهوده برخی سیاستمداران لبنانی اختصاص دهیم.

وی افزود: ما با دشمن خود کاملا آشنا بوده و می دانیم که آنها انتظار ادامه پیروزی ما را در سوریه ندارد و مقاومت عظیم و بزرگ در لبنان و منطقه باشیم تا به حمایت از جامعه و امت‌مان بپردازیم.

این روحانی لبنانی اقدام ارتش لبنان در جرود القاع و رأس بعلبک علیه تروریست ها را مفید و مهم توصیف کرد و اظهار داشت: ارتش عربی سوریه نیز به همراه مقاومت در حال پاکسازی القلمون غربی هستند که یک عملیات سخت و عالی به شمار می آید. از فرماندهان ارتش سوریه و نیروهای قهرمان مقاومت که راه اتصال میان تروریست ها در لبنان و سوریه را قطع می کنند, سپاسگزاریم. 

حجت الاسلام صفی الدین ادامه داد: ما در برابر دو پیروزی بزرگ ارتش لبنان از سمت این کشور و مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در مرز سوریه هستیم تا این دو پیروزی گره خورده و امنیت مرزهای دو کشور و نابودی تروریست های منتسب به اندیشه قاعده و داعش را به همراه داشته باشد. 

وی جنایت عربستان علیه ملت یمن را محکوم کرد و گفت: شورای امنیت روز گذشته در نشستی ویژه به بررسی جنایت های آل سعود در یمن پرداخت و اظهار داشت که 500 هزار یمنی با بیماری کولیرا مواجه شده و 2 هزار تن از کودکان و زنان و کهنسالان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

عضو ارشد مقاومت ادامه داد: عربستان همچنان بر مواضع خود استوار بوده و اجازه ارسال کمک های انسانی به مردم یمن را نمی دهد. این سخن یکی از مسؤولان حزب الله نیست بلکه از زبان نماینده سازمان ملل و در نشست شورای امنیت مطرح شد.

وی بر لزوم محکومیت این جنایت ها از سوی شورای امنیت تأکید کرد و محاکمه بین المللی مقامات سعودی به دلیل محاصره و کشتار و بیماری مردم یمن را خواستار شد.

حجت الاسلام صفی الدین خاطرنشان ساخت که ملت عزیز و قهرمان یمن به هیچ وجه تحت تاثیر اقدامات عربستان و آمریکا قرار نمی گیرد./980/ب902/د 

ارسال نظرات