۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۵۲۰۵۹۷

ائمه جمعه عراق بر ضرورت محافظت از دستاوردهای مجاهدان تاکید کرد

ائمه جمعه عراق از مردم و مسؤولان این کشور خواستند که دستاوردهای مجاهدان را حفظ کنند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ جمامل الدوسری امام جمعه مسجد اهل تسنن الدروازه استان بصره هر گونه تلاش برای تقسیم و تجزیه عراق را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: مسؤولان اقلیم کردستان درپی جدایی از عراق هستند که باید مانع از چنین اقدامی شد.

وی افزود: عراق در مراحل پایانی نبرد با جریان تروریستی داعش قرار دارد که مردم این کشور باید از دستاوردهای رزمندگان و پیروزی‎های آنان محافظت کنند.

امام جمعه الدروازه خاطرنشان کرد: کشور مانند کشتی است که اگر یک نقطه از آن سوراخ شود موجب غرق و از بین رفتن همه انسان‎های سوار بر آن می‎شود بنابراین ملت عراق باید مانع چنین اقداماتی شوند زیرا این افکار پس از مدتی به وسط و سپس جنوب این کشور کشیده خواهد شد.

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت مبارزه با مفسدان تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره وضعیت عراق را اسفبار توصیف کرد و بیان داشت: حضور افراد فاسد در برخی از منصب‎های دولتی منجر شده است که عراق در شرایط بسیاری بدی قرار گیرد.

وی خواستار پاسخگویی مسؤولان نسبت به اقدامات خود و شفاف سازی فعالیت‎های آنان شد و ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی سیاستمداران فاسد را برای دیدار نمی‎پذیرد.

حجت الاسلام فلک تصریح کرد: بسیاری از اعضای سیاسی و پارلمان مطابق با مصالح حزبی و شخصی خود عمل کنند و با سوء استفاده از رسانه‎ها مانع از انعکاس واقعیت‎های عراق می‎شوند.

امام جمعه بغداد خواستار تجدید نظر در سیاست‎های کشاورزی شد

حجت الاسلام شیخ عبد صبر الشریفی امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، عنوان کرد: سیاست‎های غلط نظام سابق عراق وضعیت کشاورزی استان‎های ذی قار و میسان را با مشکلات جدی مواجه کرده است که اعضای پارلمان باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.

وی افزود: مسؤولان دولت باید کشاورزان را برای کار تشویق کنند تا مشکلات این بخش نیز حل شود./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات