۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۲۰۷۷۹
عضو ارشد جنبش امل:

امام موسی صدر به دلیل ایستادگی در برابر همه توطئه‎های صهیونیستی ربوده شد

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل گفت: امام موسی صدر به دلیل ایستادگی در برابر همه توطئه‎های صهیونیستی ربوده شد.
حجت الاسلام حسن المصری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن المصری نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در نشستی که به مناسبت سی و نهمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر با عنوان «امام صدر: وطن، شهروند، شهروندی» در بنت جبیل برگزار شد، گفت: امام موسی صدر یک مرد استثنایی بود و سخن گفتن درباره او بسیار سخت است. هر که می خواهد درباره همه ویژگی ها و برنامه های این مرد بزرگ صحبت کند باید نور آفتاب را جمع کرده یا دریا را تهدید به خشکی کند.

وی افزود: سیره امام موسی صدر نشان دهنده یک عالم دینی مسلط به آینده لبنان است و بر همین اساس بود که مقاومت اسلامی را علیه دشمن صهیونیستی تأسیس و گردان نظامی امل را برای حمایت از لبنان و وحدت ملی پایه گذاری کرد.

این روحانی لبنانی با اشاره به توطئه جایگزین کردن لبنان به عنوان وطن برای فلسطینیان در سال 1975 تصریح کرد: اگر این توطئه به موفقیت می رسید دیگر فلسطینی وجود نداشت اما امام موسی صدر در برابر این توطئه که مهاجرت مسیحیان از لبنان و منطقه جزئی از آن به شمار می آمد، ایستاد و با همکاری سوریه توانست نقشه اخراج مسیحیان و مهاجرت اجباری شیعیان را خنثی کند.

وی یکی از دلایل ربودن امام موسی صدر را خنثی کردن همه توطئه های صهیونیستی عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان دست های پاکی را در جنبش امل قرار داد و این جنبش را به یار و یاور مقاومت اسلامی و همه شهروندان لبنانی مبدل کرد. نبیه بری رییس پارلمان لبنان نیز امانت بزرگ امام موسی صدر را به خوبی حفظ کرده است.

حجت الاسلام مصری با تأکید بر اینکه گروه مقاومت تشکیل شده از سوی امام موسی صدر شاهد حضور گسترده مسیحیان بود، ادامه داد: امام موسی صدر یک شخصیت ملی مخلص و مورد اعتماد به شمار می آید که همواره به فکر مصالح لبنان و بنای شخصیت مومن به خدا و انسان و وطن بود. او وحدت ملی را بهترین شیوه برای مقابله با رژیم صهیونیستی می دانست و مقاومتی را تاسیس کرد که رعب و وحشت را بر اندام صهیونیست ها می اندازد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر حضور مقاومت در سوریه نبود تروریست ها در شهرها و روستاهای لبنان جولان داده و مسیحیان این کشور نیز همانند مسیحیان عراق و سوریه مهاجرت می کردند. بر همین اساس بود که نبیه بری تأکید کرد شیعیان پیش از آنکه مسیحیان از کشور خارج شوند، می میرند چرا که ما به همزیستی مسالمت آمیز ایمان داریم.

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل به شهدای ارتش و مقاومت اسلامی درود فرستاد و از همکاری سوریه با مقاومت در نبرد با تکفیری ها تقدیر کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات