۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۵۲۱۰۷۴
نماینده پارلمان لبنان:

شکست تروریست‌ها در لبنان به معنای شکست عربستان سعودی است

نماینده پارلمان لبنان شکست تروریست ها در این کشور را به معنای شکست عربستان سعودی و پروژه های آن عنوان کرد.
حسن فضل الله نماینده پارلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن فضل الله نماینده پارلمان لبنان در مراسمی که از سوی حزب الله در منطقه عیثانا برگزار شد، گفت: پیروزی جدیدی که امروز بدست آمد یک پیروزی ملی برای لبنان و سوریه و همه کسانی است که به پروژه مبارزه با دشمن تکفیری پیوسته اند.

وی افزود: این شکست تنها برای داعش نبود بلکه شکست برای رژیم صهیونیستی هم بود. رییس جمهور این رژیم چندی پیش تأکید کرد که اگر داعش شکست بخورد حزب الله و پروژه آن در سراسر منطقه گسترش خواهد یافت.

نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: همپیمانان آمریکا در منطقه به ویژه عربستان سعودی در جنگ ارتش لبنان در مرزهای این کشور و همچنین جنگ ارتش سوریه و مقاومت در مرزهای سوریه شکست خوردند چرا که تکفیر، پروژه همپیمانان آمریکا و تکفیری ها ابزار این پروژه به شمار می آیند.

وی خاطرنشان ساخت که همپیمانان آمریکا به وسیله تکفیری ها درصدد تسلط بر منطقه و آماده کردن آن برای صلح با رژیم صهیونیستی بودند اما نقشه آنان کاملا شکست خورده و این نقشه دیگر بازنمی گردد.

فضل الله با اشاره به اینکه این پیروزی به همه لبنانی ها تعلق دارد، تصریح کرد: هیچ کس در لبنان نباید پیروزی مقاومت و ارتش را شکستی برای خود بداند بلکه همانند پیروزی در سال 2000 که هیچ کس احساس شکست نکرد، هم اکنون نیز باید این حس بر جامعه حاکم باشد.

وی این پیروزی را یک عید ملی توصیف کرد و ادامه داد: به هر که می خواهد دستاوردهای مقاومت را نادیده گرفته یا از ارزش آن بکاهد، می گوییم که در میدان حضور یافته و دستاوردهای مشابه را محقق کند تا بتواند سپس به ترسیم معادلات بپردازد.

این سیاستمدار لبنانی اظهار داشت: هر معادله ای که ترسیم کنیم در راه مصالح همه لبنانی هاست و بر این اساس آغوش مقاومت به روی همگان باز است حتی کسانی که به ما اعتماد نداشته و نمی خواهند در کشتی مقاومت سوار شوند.

وی گفت: هر که دیدگاهش با ما مغایرت داشته باشد اما عملکرد شهدا را بزرگ بداند و به دستاوردهای مقاومت اذعان کند، به عنوان مقاومت از آنها استقبال می کنیم حتی اگر در گذشته دشمن ما باشند. 

فضل الله در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد که بسیاری از افراد و جریان ها پس از سال ها به صورت علنی یا مخفیانه به تشکر از مقاومت می پردازند و اگر نیروهای ما در سوریه حضور نیافته و شهید و مجروح تقدیم نمی کردیم، امروزه در این جایگاه قرار نداشته بودیم./980/ب902/د

ارسال نظرات