۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۲۲۶۶۶

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از حضور ایران در سوریه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با رییس جمهور روسیه در سوچی نسبت به حضور نظامی ایران در سوریه به شدت ابراز نگرانی کرد.
مرز سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سوچی نسبت به حضور نظامی ایران در سوریه به شدت ابراز نگرانی کرد.
دلیل اصلی نگرانی های رژیم صهیونیستی یک مساله است و آن اینکه مقامات آمریکایی و روسی در نشست خود بر استقرار نیروهای ایرانی در فاصله 8 تا 10 کیلومتری مرزهای شمالی بلندی های اشغالی جولان توافق کردند.
این روزنامه آورده است که در پی تلاش های صورت گرفته برای دست یابی به آتش بس در جنوب سوریه، دیداری بین هیات های آمریکایی و روسی در امان ـ پایتخت اردن ـ صورت گرفته و آمریکایی ها در نهایت با روسی ها بر سر استقرار نیروهای ایرانی در فاصله 8 تا 10 کیلومتری مرزهای رژیم صهیونیستی توافق کرده اند.
این در حالی است که آمریکا نخست پیشنهاد داده بود نیروهای ایرانی در فاصله حداقل 30 کیلومتری مرزهای رژیم صهیونیستی مستقر شوند، اما در نهایت آمریکایی ها تسلیم خواسته مقامات روسی شده و قرار بر این شد که نیروهای ایرانی در فاصله 8 تا 10 کیلومتری مرزهای این رژیم مستقر شوند.
محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت نگرانند که حضور روسیه در منطقه به ایجاد منطقه ای حائل بین گروه های مسلح در سوریه و مرزهای رژیم صهیونیستی منجر شود و بدین گونه حمله به اهدافی در داخل خاک سوریه برای این رژیم بسیار سخت شود.
نتانیاهو در دیدار اخیر با پوتین به او در مورد خطرات حضور ایران در سوریه هشدار داده است.
او در این دیدار نخست از نابودی داعش در بسیاری از شهرهای سوریه ابراز خوشحالی کرده و این مساله را به پوتین تبریک گفت اما نسبت به حضور نیروهای ایرانی در جنوب سوریه به شدت ابراز نگرانی کرده است./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات