۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۲۳۴۷۱

احداث چهار هزار واحد مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس

شورای برنامه ریزی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی با طرح ساخت هزاران واحد شهرکسازی در بیت المقدس موافقت کرد.
شهرک سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای برنامه ریزی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی ضمن موافقت با طرح ساخت هزاران واحد شهرکسازی در بیت المقدس، دلیل موافقت خود را کمبود ساخت و ساز در این شهر  عنوان کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: جمعیت حمایت از طبیعت و گروه های محیط زیست به دلیل آسیب جدی این طرح به مناظر طبیعی و چشمه های موجود در منطقه با طرح احداث واحدهای جدید مخالفت کرده است.

براساس گزارش هاآرتص، برنامه احداث واحدهای جدید مساحت حدود 600 هکتار را دربرمی گیرد و قرار است که چهار هزار واحد مسکونی در این زمین ساخته شود.

مقام های صهیونیستی طی ماه های گذشته روند توسعه شهرک های صهیونیستی را در سرزمین های اشغالی افزایش دادند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد سوم دی ماه 95 (23 دسامبر 2016) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد.

14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد.

در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.

با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسؤول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات