۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۶۶۶
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان:

توطئه آمریکا سبب طولانی شدن محاصره دیرالزور شد

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان، سنگ اندازی و توطئه آمریکا را عامل طولانی شدن محاصره دیرالزور سوریه عنوان کرد.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه بئرالعبد در ضاحیه جنوبی با اشاره به اینکه آمریکا هیچگاه در مبارزه با داعش جدی نبوده است، گفت: آمریکا فقط تظاهر به نبرد با تروریست ها دارد اما در راستای باقی ماندن آن به عنوان عامل خونریزی و تخریب محور مقاومت تلاش می کند. آمریکا با وجود هزاران بمباران تاکنون نتوانسته یک منطقه را آزاد کند اما ارتش سوریه و عراق و مقاومت و بسیج مردمی بسیاری از مناطق را آزاد کرده و هزاران شهید تقدیم کرده اند.

وی افزود: آمریکا دیگر نیازی به داعش در عراق و سوریه ندارد و درصدد استفاده از این گروه در مکان های دیگری است. بر همین اساس شاهد فراری دادن رهبران داعش و سایر گروه های تروریستی به مناطق دیگر نظیر انتقال بیش از 1200 تروریست به اقلیم کردستان هستیم.

حجت الاسلام دعموش بیان داشت: آمریکا پس از شکست تروریست ها در لبنان و بازگشت پیکر شهدای مقاومت و ارتش به جنگ رسانه ای روی آورده و چنین وانمود می کنند که ایران و حزب الله در حال فراری دادن تروریست ها هستند. 

وی بر پایبندی حزب الله به آموزه های دینی و اخلاقی تأکید کرد و ادامه داد: حضرت محمد(ع) و امام علی(ع) همواره عدم کشتار کودکان و زنان و کهنسالان و حتی مجروحان در جنگ ها را خواستار شده اند و ما نیز به این مساله پابیند هستیم. کسانی که درصدد مخدوش کردن واقعیت ها هستند، تنها به بهره برداری سیاسی فکر می کنند اما هیچگاه نمی توانند این موفقیت ها را مخدوش کنند.

این روحانی لبنانی درباره شکست محاصره دیرالزور سوریه تصریح کرد: اگر توطئه چینی و کمک های ائتلاف بین الملی آمریکا با داعش و بمباران ارتش سوریه نبود این محاصره پیش از اینها شکسته می شد. این کمک ها سبب شد تا دیرالزور بیش از 3 سال در محاصره قرار داشته باشد.

عضو ارشد مقاومت جنایت های دولت میانمار علیه مسلمانان را محکوم کرد و گفت: این جنایت ها امتداد تروریسم تکفیری در منطقه است. کینه توزی ها علیه مسلمانان در منطقه و میانمار یکسان است و هر دو دشمن از شیوه های وحشیانه و غیرانسانی استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: جنایت های نظام میانمار علیه مسلمانان یک جنایت کشتار جمعی برنامه ریزی شده علیه ملتی مظلوم و با همکاری بین المللی به شمار می آید که به محکومیت زبانی و صدور پیام نیاز ندارد بلکه باید به صورت عملی و جدی در برابر آن ایستاد./980/ب901/د

ارسال نظرات