۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۲۳۷۷۴

مدرسه علمیه آیت الله کشمیری در نجف افتتاح شد

مدرسه علمیه آیت الله سید مرتضی کشمیری با حضور فرزندان و نمایندگان حضرت آیت الله سیستانی در نجف افتتاح شد.
سید مرتضی کشمیری فرزندان و نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، مدرسه علمیه آیت الله سید مرتضی کشمیری از علمای فقید عراق با حضور حجج الاسلام عبدالمهدی کربلایی تولیت شرعی آستان مقدس حسینی و به همراه دو تن از فرزندان حضرت آیت الله سیستانی، علما، اساتید، طلاب حوزه‎های علمیه، مسؤولان فرهنگی و سیاسی در نجف اشرف افتتاح شد.

حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در مراسم افتتاحیه این مدرسه علمیه گفت: طی 25 سال تجربه تبلیغی خود در کشورهای غربی به خوبی از مشکلات تاسیس مدارس دینی و حضور مبلغان در آن مناطق آگاه شده و با تاسیس چنین مدارس دینی در نجف می‎توانیم خانواده‎ها را برای حضور فرزندانشان در این شهر و کسب علوم و معارف اسلامی تشویق کنیم.

وی ادامه داد: این مدرسه پس از هماهنگی با حضرت آیت الله سیستانی و حضور افراد نیکوکار در هشت طبقه با ظرفیت 200 طلبه و کلاس‎های درس متعدد ساخته شد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی برای احیای نام علمای گذشته اسم این مدرسه علمیه را به آیت الله سید مرتضی کشمیری نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی پیش از این مدارسی را به اسامی علمای دیگر نظیر شیخ البلاغی، شیخ نجم الائمه، شیخ الحلی و المظفریه نامگذاری کرده بود تا به این وسیله طلاب حاضر در این مدارس این علما را الگوی تحصیلی خود قرار دهند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات