۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۲۴۵۸۷
معاون شیخ الازهر:

طلاب علوم دینی نسبت به مسائل روز اهتمام ویژه‌‌ای داشته باشند

معاون شیخ الازهر با اشاره به لزوم فراگیری مسائل مستحدثه از طلاب و روحانیان درخواست کرد که اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسائل روز نشان دهند.
عباس شومان

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر با حضور در دوره آموزشی امامان و مبلغان دینی جهان اسلام که از سوی کمیته عالی تبلیغ اسلامی مصر برگزار شد بر ضرورت فراگیری علوم روز تاکید کرد.

شومان افزود: هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی تربیت مبلغان دینی از کشورهای مختلف اسلامی و آشنا کردن آنها نظام فکری اعتدالی الازهر و فراگیری علوم دینی با هدف تبلیغ و رساندن پیام صلح اسلام به سایر ادیان آسمانی است.

وی پیشرفت شیوه‌های تبلیغاتی و گفتمان دینی را از دیگر اهداف این دوره برشمرد و خاطر نشان کرد: مبلغان دینی که در این طرح شرکت می‌کنند پس از پایان دوره به عنوان نماینده ویژه الازهر در سرزمین‌های خود به گسترش اسلام اعتدالی کمک خواهند کرد.

معاون شیخ الازهر با بیان آنکه علما و بزرگان دینی الازهر به عنوان استاد در این طرح حاضر می‌شوند، افزود: روحانیان باید نسبت به مسائل روز اهتمام ویژه‌ای نشان دهند و با چالش‌های معاصر با اندیشه اسلام اعتدالی و به دور از هرگونه سختی و یا افراط و تفریط برخورد کنند.

شومان با اشاره به سوء استفاده گروهک‌های افراطی در گسترش خشونت میان جوانان و شست‌وشوی مغزی آنها تصریح کرد که وظیفه علما و نخبگان دینی مبارزه با گفتمان افراط گرایی و جلوگیری از افتادن جوانان به دام اندیشه‌های خشونت طلب است.

وی در پایان تصحیح مفاهیم غلط و اشتباه و نشان دادن چهره حقیقی و رحمانی اسلام را راهکار مناسبی در مقابله با رویکرد افراط‌گرایان در ترویج چهره خشن و افراطی از اسلام برای تامین اهداف و منافع خبیثانه خود عنوان کرد.

قابل ذکر است دوره آموزشی مسائل مستحدثه و نحوه تعامل با چالش‌های معاصر به همت کمیته عالی تبلیغ اسلامی الازهر مصر با مشارکت 112 مبلغ دینی از 36 کشور اسلامی مانند پاکستان، استرالیا، نیجریه، مالزی و ... در مصر برگزار شد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات