۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۲۶۲۱۴
چند خبر اسلامی؛

حذف اسلام از محدوده آزادی‌های مذهبی هلند

رهبر حزب راست‌گرا و افراطی «آزادی» هلند در ادامه اظهارات اسلام‌ستیزانه خود، این بار خواستار حذف اسلام از محدوده آزادی‌های مذهبی این کشور شد.
اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، «گرت وایلدرز»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «آزادی» هلند در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» مدعی شد: اسلام، یک دین نیست، بلکه یک ایدئولوژی جامع خطرناک و خشونت‌آمیز است. 

وی در ادامه، حذف اسلام از محدوده آزادی‌های مذهبی را که در قانون اساسی هلند تضمین و مورد تأکید قرار گرفته است، خواستار شد.

این سیاستمدار افراطی هلند با اشاره به این که با راه‌های تحقق این مسئله از نظر حقوقی آشنایی ندارد، پیگیری سازوکارها و ابزارهای حقوقی لازم برای دست‌یابی به این هدف را خواستار شد.

وایلدرز پیش از این متعهد شده بود که در صورت رسیدن به قدرت، اقدام به بستن مساجد، ممنوعیت تدریس قرآن کریم در کشور و لغو مجوز اقامت برای پناهجویان خواهد کرد.

یادآور می‌شود وایلدرز، رهبر حزب راستگرا و افراطی «آزادی»، دومین حزب سیاسی بزرگ در هلند است که توانست در انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور که اسفندماه سال گذشته برگزار شد، 20 کرسی از 150 کرسی پارلمان این کشور را کسب کند.

تشرف 250 هندو به اسلام در پاکستان

250 تن از هندوهای منطقه «چوهار جمالی» در شهر «تهته» واقع در ایالت «سند» پاکستان در مراسمی که روز گذشته در این منطقه برگزار شد، به دین اسلام مشرف شدند.

این مراسم از سوی «عبدالعزیز ممون»، تاجر مشهور پاکستانی برگزار شد و در آن بسیاری از چهره‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی شرکت کردند.

به تازه مسلمانان هدایایی مانند لباس، خواربار و کمک‌های مالی اهدا شد.

همچنین مسؤولان در این مراسم از ساخت مسجد و مدرسه‌ اسلامی برای تازه‌مسلمانان منطقه چوهار جمالی خبر دادند.

سال گذشته سازمان‌های اسلامی پاکستان اعلام کردند رشد چشمگیری در گرایش غیرمسلمانان به اسلام در این کشور به وجود آمده است.

به گفته علمای مسلمان، غیر مسلمانان به دلیل صلح و آرامش معنوی که در دین اسلام وجود دارد به این دین مبین روی می‌آورند.

گرامیداشت یکصدمین زادروز شیخ القراء در رادیو قاهره

رادیو «صوت العرب» قاهره به مناسبت یکصدمین زادروز «شیخ محمود خلیل الحصری»، قاری برجسته و نامدار مصری، برنامه «بالعربی» امروز خود را به تبیین ابعاد انسانی و تبلیغی شیخ القراء اسبق مصر اختصاص داده است.

«یاسمین الحصری»، دختر شیخ محمد خلیل الحصری با حضور در این برنامه به تبیین ابعاد انسانی و تبلیغی زندگی مرحوم پدرش خواهد پرداخت.

یاسمین الحصری همچنین ارتباط پدرش با مشاهیر قرائت عصر خود، زوایای ناگفته‌ای از زندگی این قاری نامدار مصری و ارتباط پدرش با رؤسا و رهبران جهان اسلام را در این برنامه رادیویی تبیین می‌کند.

تلاش خانواده شیخ حصری برای جاودانه نگه‌داشتن نام وی از طریق راه‌اندازی مؤسسات خیریه و اقدامات بشردوستانه از دیگر موضوعات این برنامه است.

گفتنی است، شیخ محمود خلیل الحصری، شیخ القراء اسبق مصر در حالی توانست حافظ کل قرآن شود که بسیار کم سن و سال بود. وی رتبه نخست مسابقات رادیو قرآن مصر در سال 1944 میلادی را کسب کرد و نخستین کسی بود که با تلاوت او رادیو قرآن مصر افتتاح شد.

وی همچنین نخستین قاری مصری بود که صدای ترتیلش از بلندگوهای حرم مکی و مسجد النبی پخش شد و فردا، 17 سپتامبر مصادف با یکصدمین زادروز شیخ الحصری است.

برگزاری کارگاه قرآنی در برلین آلمان

کارگاه «شناخت قرآن» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در مرکز همایش‌های برلین برگزار شد.

رایزنی فرهنگی ایران در برلین در خبری اعلام کرد: این کارگاه در قالب نشست یک روزه مطالعات قرآن روز گذشته با مضامین داستان‌های مشترک مندرج در کتب آسمانی، زبان الحان و موسیقای قرآن، تجوید، پیام قرآن و واقعیات دنیای معاصر و هنر خوشنویسی در خطوط قرآنی برگزار شد.

اساتید قرآن، خوشنویسان و کارشناسانی از آلمان، ایران و برخی کشورهای عربی در این نشست حضور یافته و درباره موضوعات مذکور سخنرانی کردند./۹۹۴/ب۹۰۳/ف

ارسال نظرات