۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۷۰۳

اهمیت نظر مرجعیت عالی عراق در مورد اقلیم کردستان این کشور

یک نماینده پارلمان عراق، حق واکنش به انتخابات کردستان عراق را برای مرجعیت در نجف اشرف محفوظ دانست.
آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، سید فرات الشرع نماینده از فراکسیون شهروند در پارلمان عراق گفت: حق واکنش برای مرجعیت عالی در نجف اشرف محفوظ است و ایشان در موقع و زمان خود در خصوص همه پرسی استقلال کردستان عراق سخن خواهد گفت.

این نماینده عراق گفت: مرجعیت (آیت الله سیستانی) حق پاسخ و واکنش به همه پرسی را برای خود محفوظ می داند و در زمانی که انتخاب می کند، عمل خواهد کرد.

به گفته وی، مرجعیت همواره بر حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق تاکید داشته و تجربه ثابت کرده که همواره دریچه اطمینان عراق است و در وقت خودش «قاط را روی حروف قرار می دهد و به خوبی می داند که کی ، کجا و چگونه موضع خود را بیان کند».

تاکنون نظری از سوی نمایندگان آیت الله سیستانی (در نماز جمعه کربلا) در قبال همه پرسی اقلیم کردستان عراق که وحدت ارضی این کشور را مورد تهدید قرار داده است، اعلام نشده است.

همه پرسی اقلیم کردستان عراق دوشنبه این هفته در میان مخالفت های دولت و پارلمان عراق و نیز مجامع بین المللی و منطقه ای برگزار شد و کمیسیون انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه مدعی شده که 92 درصد از رای دهندگان رای آری به این همه پرسی داده اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات