۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۰۵۸

عزاداری کاروان حافظان قرآن در بین‌الحرمین

حافظان قرآن وابسته به دارالقرآن‌ آستان حسینی با راه‌اندازی موکب عزا و بر سر قراردادن نسخه‌هایی از قرآن کریم، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در بین‌الحرمین عزاداری کردند.
عزاداری حافظان قرآن در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حافظان قرآن کریم دارالقرآن آستان مقدس حسینی در آستانه فرارسیدن سالروز واقعه دلخراش عاشورا، با راه‌اندازی موکب عزا و بر سرقراردادن نسخه‌های قرآن و حمل پرچم‌های حزن و اندوه، در حدفاصل حرم مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل(علیهما السلام) عزاداری و سوگواری کردند.

این فعالیت قرآنی که همه ساله در ایام محرم در بین‌الحرمین برپا می‌شود، با اشعار و قصائدی پیرامون واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) با نوای «حسین سیلاوی»، از قاریان با استعداد عراقی همراه بود.

این مراسم با حضور گسترده حافظان قرآن دارالقرآن آستان حسینی و  اساتید و مربیان آن‌ها همراه بود و قرآنیان عزادار با این اقدام نمادین خود بر ارتباط قیام امام حسین(ع) با مبانی و اصول قرآن و ارزش‌های الهی تأکید کردند و در پایان با حضور در صحن حرم مطهر حسینی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

شایان ذکر است، دارالقرآن‌الکریم آستان مقدس حسینی در نظر دارد، امشب و مصادف با شب عاشورای حسینی یکی از بزرگترین محافل قرآنی سالانه خود را با تأسی از اقدام قرآنی امام حسین(ع) و یارانش در شب عاشورای سال 61 قمری برگزار کند. این مراسم در خیمه‌گاه امام حسین(ع) برگزار می‌شود و با فعالیت‌های قرآن و تلاوت کلام وحی و سوگواری و عزاداری همراه خواهد بود./994/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات