۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۲۹۰۷۶

درخواست حزب «اتحاد میهنی کردستان» از آیت‌الله سیستانی برای حل بحران

رییس دفتر سیاسی حزب «اتحاد میهنی کردستان» از آیت‌الله سیستانی خواست تا با صدور فتوایی هرگونه درگیری بین کردها و شیعیان را حرام اعلام کند.
آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد الصافی نماینده آیت‌الله سیستانی روز گذشته با رد جدایی منطقه کردستان و تجزیه عراق، خواستار عمل به قانونی اساسی شد.

اعلام موضع رسمی مرجعیت در قابل جدایی منطقه کردستان، با استقبال بسیاری از شخصیت‌ها و مقامات از جمله دفتر حیدر العبادی مواجه شده است.

پس از این اعلام موضع، «ملا بختیار» رییس دفتر سیاسی حزب اتحاد میهنی کردستان عراق از آیت‌الله سیستانی خواسته است تا با صدور فتوایی هر گونه جنگ میان شیعیان و کردها را حرام اعلام کند.

به نوشته روزنامه الحیات چاپ لندن، او در سخنانی گفت: پس از اقدامات بغداد علیه اقلیم کردستان، این حق ماست که به حضرت سید سیستانی پناه ببریم و ما منتظر صدور فتوایی در خصوص منع خونریزی به بهانه وحدت عراق هستیم.

او در ادامه از مرجعیت عراق خواست تا «به حکومت مرکزی اجازه ندهد تا تحریم‌های اقتصادی را علیه اقلیم به کار گیرد و به بهانه حفظ وحدت و یکپارچگی، مردم کرد را گرسنه نگه دارد».

ادعای ملا بختیار درباره گرسنه نگه داشتن مردم کرد، در حالی است که روز گذشته، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: اقدامات مخصوص به گذرگاههای مرزی قانونی است و اقدام تنبیهی محسوب نمی‌شود و با هدف گرسنه نگه داشتن مردم کردستان و یا ممانعت از ورود کالا و محاصره شهروندان نیست و صرفا به این خاطر است که ورود و خروج افراد و کالاها با نظارت دولت مرکزی باشد و این مسأله در تمامی کشورهای جهان معمول است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات