۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۲۹۰۸۱
یکی از علمای عراق:

خطیبان و مبلغان از منبر حسینی برای حل مشکلات مردم استفاده کنند

یکی از علمای عراق خاطرنشان کرد که خطیبان و مبلغان باید از منبر حسینی برای حل مشکلات مختلف در زندگی مردم استفاده کنند.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی سخنانی در جمع زائران و عزاداران حسینی در کربلا گفت: علما، خطیبان، مداحان و هر کسی که پرچم امام حسین (ع) را بلند می‎کند باید همیشه در مسیر اصلاح امت قدم بردارند تا این شعائر و نهضت حسینی همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: اصلاحات باید براساس نیاز جامعه باشد بنابراین علما، خطیبان و مبلغان باید واقعیت جامعه را به خوبی درک کنند و با مشکلات مردم در زمینه‎های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فکری آشنا باشند.

این عالم عراقی تصریح کرد: خداوند متعال به ستمگران فرصت حکومت داد و ائمه(ع) و صالحان را برای ایجاد توازن و اصلاح جامعه خلق کرد.

وی نهضت امام حسین (ع) را تاریخی توصیف کرد و بیان داشت: سیدالشهدا (ع) در زمانی که نفاق بر ایمان غلبه پیدا کرده بود، دست به قیام زد. امام در یکی از سخت‎ترین مراحل رسالت الهی قرار داشت.

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: این ایام میلیون‎ها تن مصیبت امام حسین (ع) را می شنوند و با فلسفه عزاداری و نهضت وی آشنا می‎شوند و با تمسک به سیره و نهضت سید الشهدا (ع) در برابر ظالمان می‎ایستند و از حق دفاع می‎کنند.

وی ادامه داد: به برکت نهضت امام حسین (ع) میلیون‎ها مناره اذان می‎گویند و میلیون‎ها منبر مردم را به حق و قیام علیه کفر و گمراهی دعوت کرده و از انسان دفاع می‎کنند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات