۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۰۸۶

برگزاری مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در عشق‌آباد

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور سفیر و ایرانیان مقیم ترکمنستان و جمعی از علاقه‌مندان محلی به اهل بیت (ع) در محل مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) در عشق‌آباد، برگزار شد.
عزاداری در ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با اقامه نماز مغرب و عشا و تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان آغاز شد.

«محمدجواد ابوالقاسمی»  رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان در این مراسم طی سخنانی با تشریح گوشه ای از اهداف و آرمان‌های نهضت و انقلاب حضرت امام حسین (ع)،گفت: حضرت امام حسین(ع) به دنبال قدرت و یا سیاست بازیهای روز نبوده‌ است این در حالی است که امروز تمامی قدرت جهان  و تمامی جنگهای که صورت می‌گیرد بر سر قدرت طلبی برخی از دولت ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: پول و قدرت دو عامل اصلی  در حرکت ها و شورشهای اجتماعی  است اما امام حسین (ع) می فرمایند که «خدایا خودت می‌دانی که  ما نه به دنبال بدست آوردن قدرت و مال دنیا هستیم بلکه هدف ما ادامه سنت پیامبر اکرم (ص) است.

ابوالقاسمی در ادامه به رشادت حضرت حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا اشاره کرد.

در ادامه مراسم مداح به نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل علیهما السلام به زبان فارسی و آذری پرداخت./۸۴۷/ب۹۰۴/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات