۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۲۹۱۰۹
شیخ نعیم قاسم:

استفاده پروژه صهیونیستی از دیدگاه فرهنگی و سیاسی غرب/ آل‌سعود نظامی مستبد و سرکوبگر است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه اختلاف مذهبی با عربستان ندارد، آل سعود را نظامی مستند و سرکوبگر عنوان کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم عزای حسینی که از سوی این حزب در مجتمع امام حسین(ع) در شهر صور برگزار شد، از مقاومت به عنوان یک حادثه استثنایی یاد کرد و گفت: آزادی انسان و فرهنگ و گزینه های آن بزرگترین دستاورد مقاومت به شمار می آید و لبنان پس از آزادی از اشغالگران با دوران پیش از آن به شدت تفاوت دارد. 

وی افزود: ما در برابر لبنان ضعیفی قرار داشتیم اما هم اکنون لبنان قوی را مشاهده می کنیم، قبلا با رژیم صهیونیستی روبرو بودیم که شکست نمی خورد اما هم اکنون به یک رژیم شکست خورده مبدل شده است، لبنان به کشوری برای توطئه مبدل شده و از سوی سازمان های اطلاعات جهان اداره می شد اما هم اکنون با قدرت در برابر آنها ایستاده است.

جوانان لبنانی مانع از ورود بحران سوریه به این کشور شدند

این روحانی لبنانی با اشاره به دوری لبنان از بحران ها تصریح کرد: لبنان بر خلاف خواست و اراده دشمن هیچگاه وارد بحران سوریه نشد بلکه جوانان لبنانی در سوریه حضور یافتند تا از ورود بحران به کشوررشان جلوگیری کنند. لبنان هم اکنون کشوری دارای حاکمیت و تصمیم گیری است و این از برکات جانفشانی های مقاومت و معادله ارتش، ملت و مقاومت محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه با دشمن صهیونیستی برای مترها یا کیلومترها خاک نمی جنگیم، اظهار داشت: ما با پروژه اسرائیل که از دیدگاه فرهنگی و سیاسی غرب برخوردار است به نبرد برخواسته ایم. این رژیم درصدد تغییر جغرافیا و سیاست و فرهنگ و اقتصاد منطقه بوده و به تخریب آینده نسل هایمان می پردازد. 

با عربستان اختلاف مذهبی نداریم

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: رژیم صهیونیستی هم سرزمین و هم انسان را اشغال کرده و ما می خواهیم سرزمین و انسان را آزاد کنیم. صهیونیست ها تنها خاک را نمی خواهند بلکه درصدد اشغال آینده و نسل ها و گزینه هایمان هستند و بر این اساس در برابر آنها ایستاده ایم.  

وی درباره اختلاف محور مقاومت با عربستان سعودی توضیح داد: مشکل ما با عربستان درباره مذهب نیست و این آخرین مساله ای است که درباره آن فکر می کنیم. اختلاف ما با نظام این کشور بدین دلیل است که نظامی مستبد و سرکوبگر به شمار می آید و می خواهد پس از تخریب یمن بر آن مسلط شود.

معاون دبیرکل حزب الله تأکید کرد: آل سعود می خواهد مردم و ذهن ها و گزینه های سیاسی را بر اساس مصالح رژیم صهیونیستی خریداری کند و این مشکل ما با عربستان است. ما با هیچ کس مشکل مذهبی نداریم و همانگونه که مشاهده می کنید در کنار فلسطینیان به مقاومت و جهاد مشغول هستیم.

اختلاف میان حزب الله و جنبش امل غیرممکن است

وی از شهر صور به عنوان شهر شهدا و امام موسی صدر یاد کرد و گفت: این شهر همواره به نبرد فرهنگی و سیاسی و نظامی با صهیونیست ها پرداخته و پیشگام جهاد است. حزب الله و جنبش امل نیز همچنان به همکاری در زمینه های مختلف ادامه خواهند داد و کسانی که از این مساله ناراحت بوده و می گویند باید در طایفه شیعه تنوع وجود داشته باشد می گوییم که این تنوع را شما ایجاد کنید.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان ساخت: ما خواستار وحدت هستیم اما آنها از ما اختلاف را می خواهند. ما هیچگاه دچار اختلاف نشده و حزب الله و جنبش امل بر خلاف میل کینه توزان و حسودان به این همکاری ادامه می دهند./980/ب901/د

ارسال نظرات