۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۲۹۲۱۸

برگزاری مراسم عزاداری در تاجیکستان

شیعیان کشور تاجیکستان مانند محبان و شیعیان در سایر نقاط جهان به عزاداری سید و سالار شهدا در روز عاشورا پرداختند.
برگزاری مراسم عزاداری در روز عاشورا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن روز عاشورا و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش مراسم عزاداری در سفارت ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزارشد.

این مراسم که در آن سفیر، کارمندان سفارت و خانواده های آنان و همچنین جمع کثیری از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضور یافته بودند، با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز شد.

سپس حضار در این مراسم نورانی زیارت عاشورا را به صورت دسته جمعی قرائت کردند و در ادامه برنامه حجت الاسلام «ابوالحسن احمدی شاهرختی» رییس مرکز تبلیغ و آموزش های مجمع تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی تجلیل از این روز را بزرگداشت از عدالت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و بی دینی دانست و در خصوص ابعاد مختلف این واقعه و شخصیت والای امام حسین (ع) و یاران باوفایش و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صحبت کرد.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی تاکید کرد: شهادت در امر دفاع از دین خدا و فرامین الهی، عدالت و حقیقت و ظلم ناپذیری از مبانی اندیشه قیام عاشورا است و از این نظر کربلا بزرگ ترین حماسه بشر و ایثار در راه خداوند و آزادگی است. 

وی با اشاره به تداوم خط امام حسین (ع) از سوی عاشقان و پیروانش، اظهار داشت: هر چه زمان بیشتری از واقعه عرفانی و حماسی عاشورا می گذرد، دامن پیام قیام الهی حسینی فراگیرتر و گسترده تر می شود. 

حجت الاسلام احمدی شاهرختی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز عاشقان حسین (ع) و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیش از هر زمان دیگری در برابر حفظ ارزش های عاشورا مسؤولیت دارند و در این زمینه باید خود الگو و نمونه باشند.

در ادامه این مراسم، عزاداران با مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی به سوگ آن امام همام نشستند.

مراسم عاشورایی که طی شب های دهه اول ماه محرم در نمازخانه سفارت ایران در دوشنبه با حضور شمار زیادی از عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) برگزار شد، امروز با برپایی مراسم ظهر عاشورا و شام غریبان به پایان خواهد رسید./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات