۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۲۹۳۶۷
نماینده پارلمان لبنان:

لبنان هیچگاه تحت سیره عربستان نخواهد بود

نماینده پارلمان لبنان نسبت به دخالت عربستان سعودی در انتخابات آینده پارلمان هشدار داد.
نواف الموسوی نماینده پارلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی نماینده پارلمان لبنان با انتقاد از معترضان به دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه سوریه گفت: آیا دیدار وزیر خارجه ما با وزیر خارجه سوریه در سازمان ملل از فراخوان پادشاه عربستان و حضور یکی از وزیران خارجه لبنان در محضر وی بدتر است؟

وی افزود: کدام حالت به ضرر مصالح لبنان است؟ اینکه بر اساس سیاست عمومی دولت مبنی بر تحکیم روابط با کشورهای همجوار به ویژه کشوری که باید با آن رابطه داشت تا آوارگان به کشور بازگشته و در بازسازی آن مشارکت داشت، دیداری صورت بگیرد به صلاح لبنان است یا به ریاض برویم؟

موسوی تصریح کرد: همه لبنانی ها می دانند که سفر به عربستان کاملا به انتخابات پارلمانی آینده ارتباط دارد و بر این اساس شهروندان لبنانی از اینکه این انتخابات فرصت واقعی برای انتخاب نمایندگان واقعی ملت نباشد، نگران هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی درصدد انتخاب نمایندگانی برای تسلط عربستان بر لبنان هستند، اظهار داشت: لبنان هیچگاه تحت سیره و حکومت عربستان سعودی نخواهد بود حتی اگر یک یا دو یا صدها نفر به ریاض سفر کنند. تصمیم گیری در لبنان برعهده فرزندان آزاده کشور است نه کسانی که خودشان را نماینده بیگانگان در لبنان قرار داده اند.

نماینده پارلمان لبنان که در مجلس عزای حسینی در شهر صور سخن می گفت، ادامه داد: اگر از جنگ با تکفیری ها در سوریه خودداری می کردیم هم اکنون باید در شهر صور و صیدا و همه روستاها به نبرد با آنها می پرداختیم.

وی تأکید کرد: دیروز چند شهید تقدیم کردیم اما اگر تکفیری ها در لبنان بودند صدها روزانه صدها شهید و آواره داشتیم، بنابراین کسانی که می گویند تعداد ما بیشتر از تکفیری هاست و آنها نمی توانند با ما مقابله کنند، اشتباه می کنند.

موسوی خاطرنشان ساخت: تعداد مردم عراق بسیار بیشتر از تکفیری هاست اما آنها دیر به فکر مبارزه با تروریست ها در سوریه افتادند. ما به آنها گفته بودیم که تکفیری ها به تسلط بر رقه و دیرالزور بسنده نکرده و وارد عراق خواهند شد./980/ب902/د

ارسال نظرات