۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۵۴۹

معرفی ۱۰ عنوان کتاب برای آشنایی با سیره امام سجاد

به‌نشرهمزمان با سالروز شهادت زین‌العابدین(ع)، ۱۰ عنوان کتاب را برای آشنایی با سیره امام سجاد(ع) به دوستداران آن حضرت معرفی کرده است.
آثاری درباره سیره امام سجاد

به گزارش خبرگزاری رسا، به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با سالروز شهادت زین‌العابدین(ع)، 10 عنوان کتاب را برای آشنایی با سبک و سیره امام سجاد(ع) به دوستداران آن حضرت معرفی و پیشنهاد کرده است.

کتاب «حکمت‌های سجادی» نخستین کتاب از این بسته پیشنهادی با محوریت امام سجاد(ع) است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محدثی به عنوان نویسنده در این اثر که هفتمین کتاب از مجموعه 14 جلدی «راه زندگی» است و در قطع رقعی به چاپ رسیده، به ترجمه و توضیح 40 حدیث اخلاقی و اجتماعی از امام سجاد(ع) با ترجمه‌ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده اشعاری متناسب در لابه‌لای مطالب می‌پردازد.

«سیره سجادی» نیز دیگر کتاب این بسته مطالعاتی و به قلم جواد محدثی، از مجموعه 14 جلدی «چراغ راه» است که دربردارنده 40 حدیث است و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی امام سجاد(ع) دارد که از زبان روایات ائمه اطهار(ع) بیان شده و در قطع پالتویی به چاپ رسیده است.

«امام سجاد(ع)» جلد ششم مجموعه 14 جلدی «قصه‌های زندگانی چهارده معصوم(ع)» است که جواد نعیمی به عنوان نویسنده در آن، داستان‌هایی از زندگی امام چهارم(ع) را روایت می‌کند.

«صحیفه سجّادیه» نیز که از ذخایر علمی و اثر گران‌سنگ امام چهارم(ع) است که پس از نهج‌البلاغه از مهم‌ترین کتاب‌های شیعه به شمار می‌آید و توسط به‌نشر در قطع وزیری به چاپ رسیده است.

«سیری در دعای مکارم‌الاخلاق امام سجاد(ع)» از سلسله درس‌های استاد فاطمه سیدخاموشی(طاهایی) هم دیگر اثر پیشنهادی به‌نشر و شرحی است که از لسان مبارک این پیشوای معصوم دین، به قصد پرورش و ساختن انسان‌ها توسط دانش‌آموختگان مکتب نرجس در هفت فصل هم‌چون دعا و استجابت آن، صلوات و اثرات آن، نیکوترین نیت‌ها، شرایط احسن الاعمال و رابطه ایمان و عمل صالح تنظیم و جمع‌آوری شده و به‌نشر آن را در قطع وزیری منتشر کرده است.

«امام سجاد(ع)» از مجموعه کتاب «چهارده اختر تابناک» نیز دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی با محوریت سبک و سیره این امام همام است که به قلم احمد احمدی بیرجندی در قطع نیم‌جیبی و با استفاده از منابع معتبر و استنادات تاریخی صحیح، تحلیل‌های عالمانه و نیز به‌کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب، به چاپ رسیده است.

«زینت عارفان» هم از مجموعه «چهل حدیث» و سروده علی‌اصغر دلیلی صالح است که در آن، گلچینی از سخنان گهربار امام سجاد(ع) را به زبان شعر به مخاطبان ارائه می‌کند؛ در این اثر که در قطع جیبی چاپ شده، محتوای هر حدیث با زبانی روان در ذیل هر حدیث به نظم درآمده است.

«خطبه‌های آتشین» هم عنوان کتابچه‌ای است که توسط محمدمهدی آجیلیان مافوق ترجمه شده و در کنار متن عربی، به ترجمه خطبه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) در کوفه، شام و مدینه پس از واقعه عاشورا می‌پردازد و اشعار مرتبطی را با موضوع خطبه به خواننده ارائه می‌کند.

در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز به‌نشر دو عنوان کتاب با نام‌های «آهو و شکارچی» از مجموعه «قصه‌هایی شیرین از زندگی معصومین(ع)» به قلم مسلم ناصری و «امام سجاد(ع)» از مجموعه «با علی، یا علی» نوشته فریبا کلهر را در قالب «کتاب‌های پروانه» منتشر و روانه بازار نشر کشور کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها و آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتیwww.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس behnashr@ نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات