۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۳۰۴۰۰
شیخ نعیم قاسم:

جایگاه گروه‌های سیاسی بر اساس حمایت بیگانگان مشخص نمی‌شود

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که جایگاه گروه‌های سیاسی بر اساس رأی مردم مشخص می شود نه حمایت آمریکا و کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه الخیام برگزار شد، از ادامه فعالیت دولت کنونی تا برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت جدید حمایت کرد و گفت: این دولت باید همانند یک دولت معمولی تا آن زمان به کار ادامه دهد نه اینکه دولت را به عنوان دولتی برای پیشبرد امور یا گذراندن وقت قلمداد کرد. 

وی افزود: دولت کنونی مسؤول مسائل و دغدغه های اصلی مردم نظیر آب و برق و گاز و حل مشکل کارگران و کارمندان و درمان اوضاع نامطلوب اقتصادی است و باید کشور را به سوی پیشرفت سوق دهد.

عضو ارشد مقاومت با اشاره به شایعات علیه حزب الله تصریح کرد: برخی می گویند حزب الله از دولت حمایت می کند زیرا از آن بهره می گیرد اما ما می گوییم همه ملت از این دولت استفاده می کنند چرا که وجود دولت به معنای اداره کشور به صورت صحیح است و ما بر این اساس خواستار اداره کشور هستیم.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر عدم تغییر دیدگاه حزب الله اظهار داشت: یاری طلبی برخی گروه های لبنانی از بیگانگان هیچ تغییری در دیدگاه ما ایجاد نمی کند زیرا معادله در لبنان و وزنه های آن کاملا روشن شده است. کسانی منتظر بودند تا قدرتی خارجی به یاریشان پرداخته و آنها را بر دیگران پیروز کنند اما این قدرت خارجی دیگر توان فائق آوردن گروهی بر گروه دیگر ندارد.

وی تأکید کرد که هر گروهی مسؤولیت خود را برعهده دارد و بر اساس حجم طرفداران و امکانات آن در کشور می تواند فعالیت کند نه حمایت کشورهای عربی و آمریکا و رژیم صهیونیستی. کسانی که وزنه و سنگینی خود را با حمایت بیگانگان می بینند هیچ جایگاهی نداشته و فقط انگ وابستگی به بیگانگان را متحمل می شوند.

معاون دبیرکل حزب الله درباره برگزاری انتخابات بر اساس قانون نسبیت گفت: این قانون بهترین قانون برای انتخابات به شمار می آید زیرا به هر گروهی بر اساس جایگاه و وزنه ای که در کشور دارد، کرسی می دهد. همچنین ما خواستار برگزاری اتخابات در زمان مقرر هستیم و با تاخیر آن حتی برای یک لحظه به بهانه های مختلف مخالفت می کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات