۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۸۱۹
روحانی اهل تسنن لبنان:

هر که در کنار حسین مظلوم نایستد مسلمان نیست

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان گفت: هر که در کنار حسین(ع) مظلوم و علیه یزید ظالم نایستد به هیچ وجه مسلمان نیست.
شیخ بکر الرفاعی از روحانیان اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، نشستی با عنوان «فی ظلال کربلا» به مناسبت ایام محرم از سوی مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) منطقه بعلبک لبنان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم بدوی از روحانیان لبنان در این مراسم گفت: امام حسین(ع) هیچ گزینه ای جز قیام علیه حکومت ظالم یزید بن معاویه نداشت. عدم قیام این امام به تحریف کامل دین حنیف اسلام می انجامید.

وی افزود: عدم بیعت امام با یزید به معنای عدم مشروعیت دولت و حکومت به شمار می آمد و این به معنای عدم مشروعیت دولت ظالم در همه دوران هاست.

شیخ بکر الرفاعی از روحانیان اهل تسنن نیز از مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) تقدیر کرد و اظهار داشت که این مرکز که نام شخصیت بزرگ اسلامی را یدک می کشد بر اساس اسلام و حسین(ع) در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: این نشست به عزای حسینی ابعاد ملی و انسانی می دهد. آنچه در کربلا رخ داد حجتی برای همه مسلمانان به شمار می آید و حدیث حضرت محمد(ص) نیز هیچ شک و تردیدی به وجود نمی آورد.

این روحانی اهل تسنن با تأکید بر اینکه هر که به حسین(ع) تعرض کند به حضرت محمد(ع) تعرض کرده است، خاطرنشان ساخت: قتل امام حسین(ع) بر خلاف خلفا که از سوی گروه های اسلامی رخ دادند، به صورت مستقیم به دست نظام صورت گرفت.

شیخ الرفاعی از کربلا به عنوان مقابله حق و باطل و ایمان و بی ایمانی یاد کرد و گفت: یاد و خاطره عاشورا باید عامل وحدت باشد نه شکاف. هر که در کنار حسین(ع) مظلوم و علیه یزید ظالم نایستد و همچنین به خاندان رسول الله(ص) عشق نورزد به هیچ وجه مسلمان نیست./980/ب902/د

ارسال نظرات