۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۳۰۸
شیخ نعیم قاسم:

اجازه بازیچه شدن لبنان به دست آمریکا را نمی‎دهیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که اجازه مبدل شدن لبنان به بازیچه آمریکا را نخواهیم داد.
شیخ نعیم قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان نقش این حزب و همپیمانان آن در ثبات سیاسی کشور پررنگ خواند و گفت: لبنان با وجود بحران شش ساله سوریه در امنیت قرار داشت و پیش بینی بسیاری از افراد که معتقد به انتقال بحران سوریه به لبنان بودند با ناکامی مواجه شد.

وی افزود: به این افراد می گوییم که ما به سوریه رفتیم تا از لبنان حمایت کرده و اجازه انتقال بحران سوریه را به لبنان ندهیم. آنها این مساله را باور نداشته و همواره به شایعه پراکنی علیه حزب الله پرداختند اما در نهایت مشخص شد که حضور ما در سوریه برای حمایت از لبنان بود.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند عدم انتقال بحران سوریه به لبنان یک معجزه است، تصریح کرد: این یک معجزه نبود بلکه تصمیم درستی از ما برای حمایت از لبنان به شمار می آید. دولت های بزرگ جهان و منطقه می خواهند لبنان را به گذرگاه گروه های تروریستی مبدل کنند و در این راستا به تهدید و تحریم می پردازند.

وی اظهار داشت: تحریم های آمریکا کسانی را هدف قرار می دهد که به مقاومت در برابر اشغالگران و بسیج غرب مشغول هستند. برخی افراد نیز در کشورهای مخالف حضور یافته تا به مزدوری ادامه دهند. از این افراد می خواهیم مصالح ملی را مقدم شمرده و بیش از این به فکر تخریب لبنان نباشند.

شیخ نعیم قاسم ادامه ادامه داد که لبنان با خون و جانفشانی سربازان شرق و جنوب کشورو از لوث اشغالگران صهیونیستی و تکفیری آزاد شد و اجازه نمی دهیم که کشور به بازیچه ای در دست آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای عربی تبدیل یابد.

وی خاطرنشان ساخت: امروزه تهدیدهای فراوانی علیه حزب الله و لبنان می شنویم اما همه تهدیدها با وحدت و تمسک به معادله ارتش، ملت و مقاومت بی نتیجه باقی می ماند. پیروزی های بدست آمده در منطقه سبب شد تا فریاد ترامپ و آمریکا علیه ما بلند شود اما مطمئن باشند که پیروزی های بیشتری بدست خواهیم آورد.

معاون دبیرکل حزب الله بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمان در موعد مقرر تأکید کرد و گفت: برگزاری انتخابات بر اساس قانون نسبیت به راهیابی نمایندگان واقعی ملت منجر می شود و دیگر شاهد حضور افرادی در پارلمان نیستیم که نه قدرت رأی دادن دارد و نه می تواند سخن گوید./980/ب901/د

ارسال نظرات