۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۵۳۶۰۸۲

نمایش مستند «عتبات مقدسه کربلا» در فرانسه

فیلمی مستند از عتبات مقدسه کربلا طی برنامه‌ای در سفارت عراق در پاریس، پایتخت فرانسه برای حاضران به نمایش درآمد.
نمایش مستند «عتبات مقدسه کربلا» در فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالیت‌ فرهنگی و رسانه‌ای آستان مقدس حسینی با هدف معرفی آثار دینی و تاریخی شهر کربلا، از روز گذشته در سفارت عراق در پاریس آغاز شد و در نخستین روز این فعالیت، فیلم مستندی از عتبات مقدسه این شهر به نمایش گذاشته شد.

مراسم افتتاحیه این مراسم با حضور اسماعیل شفق محسن، سفیر عراق در فرانسه و شماری از نمایندگان دیپلماتیککشورهای عربی و غیر عربی و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای فرانسه برگزار شد.

در نخستین روز این برنامه، فیلم مستندی از عتبات مقدسه شهر کربلا و آثار کهن و تاریخی آن به نمایش گذاشته شد.

افتتاح نمایشگاه عکسی از شهر کربلا با عنوان «کربلا؛ شهر قداست و تاریخ» و همچنین، نمایشگاه تصاویری از موزه‌ آستان حسینی و کتب منتشر شده به زبان‌های مختلف از سوی بخش اطلاع‌رسانی آستان حسینی، از دیگر برنامه‌های روز نخست بود.

شفیق محسن، سفیر عراق در فرانسه ضمن قدردانی از هیئت وابسته به آستان حسینی به خاطر برگزاری این مراسم تأکید کرد: برگزاری چنین محافلی و آشنایی جامعه غرب با فرهنگ و تمدن عراق ضروری است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

حسن علی کاظم، رئیس هیئت آستان حسینی و مسئول برگزاری مراسم نیز ضمن تشکر از همکاری سفارت عراق در برپایی این رویداد گفت: اوضاع سیاسی امروز عراق بر هیچ کس پوشیده نیست، چرا که این کشور درگیر جنگ با گروه‌های تروریستی و تکفیری است، اما اراده مردم عراق با همکاری مستمر و عنایت به توصیه‌های مرجعیت دینی بر این مشکلات پیروز خواهد شد.

علاء تمیمی، مشاور رسانه‌ای و مسئول نشر آثار آستان حسینی به زبان فرانسوی نیز در این باره گفت: آستان مقدس حسینی با تأسیس مرکز اطلاع‌رسانی بین‌المللی، دو هدف«تبادل فرهنگی میان عراق و سایر کشورها با اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و رسانه‌ای» و «تمرکز بر انتشار کتب، مجلات و کرسی‌های مختلف علمی و فرهنگی به زبان‌های مختلف» را دنبال می‌کند.

وی افزود: از جمله مأموریت‌های این مرکز، آشنایی جهانیان با جوانب فرهنگی و تمدنی جامعه عراق و به‌ویژه شهر مقدس کربلا است.

نعمت عبدالکریم، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران کربلا نیز در این مراسم گفت: رسانه‌های خارجی اعم از شبکه‌های ماهواره‌ای، خبرگزاری‌های، روزنامه‌ها و مجلات ىر كربلا دفتر دارند و حدود 500 رسانه داخلی و خارجی مراسم میلونی زیارت اربعین در کربلا را پوشش می‌دهند./۹۹۴/ب۱۰۳

ارسال نظرات