۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۳۶۴۳۵

عضو ارشد حزب الله از عادی سازی روابط با اسرائیل انتقاد کرد

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله با انتقاد از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل تاکید کرد که امت اسلامی از جنایات رژیم صهیونیستی غافل است
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله در خطبه‌های نماز جمعه بیروت تاکید کرد که جهان اسلام از جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات خرابکارانه این رژیم علیه فلسطین و سوریه غافل هستند.

شیخ دعموش افزود: آمریکا و اسرائیل و همپیمانانشان توانسته‌اند از امت واحد اسلامی، امتی چند دسته بسازند که بعضی از آنها به دیگری اهانت کرده، عده‌ای دیگری را متهم ساخته و همواره با یکدیگر در حال جنگ و پیکار باشند.

وی با بیان آنکه درگیری‌های داخلی میان مسلمانان سبب شده تا آنها از مسائل اصلی امت اسلامی بازمانند، خاطر نشان کرد: عادی سازی روابط میان عربستان و برخی از کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس مساله‌ای کاملا عادی و واضحی شده است.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: در نشست نظامی که چندی پیش در واشنگتن برگزار شد، فرمانده ارتش لبنان به دلیل حضور نماینده اسرائیل جلسه را ترک گفت اما نماینده عربستان سعودی و امارات همچنان در نشست باقی ماندند.

شیخ دعموش با تجلیل از موضع فرمانده ارتش لبنان تصریح کرد: عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل به سطحی افزایش یافته که فردی مانند نتانیاهو بارها از وجود همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف با برخی کشورهای عربی خبر داده است.

وی در پایان اظهار داشت: این سطح از همکاری و ارتباط میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی مانند عربستان در نوع خود بی‌سابقه است و حتی با وجود امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اسرائیل و کشوری مانند مصر اما این اقدام عربستان در نوع خود قابل توجه است./981/ب891/ر

ارسال نظرات