۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۳۶۴۸۶
فضل الله:

هدف از تاسیس اسرائیل در منطقه سیطره غرب بر امت اسلامی است

امام جمعه بیروت با اشاره به سالروز صدور بیانیه بالفور اظهار داشت: انگلستان با این هدف یهودیان را به خاک فلسطین آورد تا با تاسیس اسرائیل، بر امت اسلامی سیطره یابد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در سخنانی خواستار برخورد جدی با فساد اداری، شفافیت منابع مالی مسؤولان، گزارش دستاوردها و عملکردهای مدیران در یکسال اخیر شد.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به نقش لبنان در معادلات منطقه گفت: جهان اسلام و کشورهای عربی نقش مثبت و تاثیرگذار لبنان را در سطح منطقه‌ای فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: کوتاه ساختن دست رژیم صهیونیستی از تجاوز به منطقه و جلوگیری از استمرار سرکوب کشورهای اسلامی، مبارزه با تروریسم تکفیری که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی را تهدید و هزاران نفر را آواره ساخته تنها بخشی از اقدامات مثبت لبنان در سطح منطقه‌ای است.

امام جمعه بیروت خاطر نشان کرد: ملت لبنان از جهان عرب انتظار دارند تا ضمن حمایت از آنها در برابر هرگونه تهدید واکنش شایسته‌ای نشان دهند. ما در برابر هرگونه تهدید خارجی ایستادگی خواهیم کرد و این موضوع را بارها اثبات کردیم.

عالم شیعی لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز صدور بیانیه بالفور تصریح کرد: روز صدور بیانیه بالفور از سوی وزیر خارجه انگلستان در سال1917م و نشان دادن چراغ سبز به اسرائیل برای تاسیس کشوری یهودی در سرزمین فلسطین روزی شوم برای امت اسلامی بود.

حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: هدف از تاسیس اسرائیل در منطقه، جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی، ایجاد آشوب و ناامنی و تامین منافع غرب در سیطره بر منطقه بوده و میزان درد و رنجی که این بیانیه برای ملت مظلوم فلسطین به جای گذاشته نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی در پایان اظهار داشت: از انگلستان انتظار می‌رود که رفتارش همسو با مبانی و ارزش‌هایی نظیر حفظ حقوق انسانی و زندگی کریمانه ملت‌ها در سایه حکومت‌ها باشد که همواره از آنها دم می‌زند. شرایط کنونی مردم فلسطین به هیچ عنوان اخلاقی و انسانی نیست./981/ب902/ر

محمد رایجی
ارسال نظرات