۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۳۶۶۱۵

جاسوسی گسترده پلیس آمریکا از جامعه مسلمانان این کشور

پلیس آمریکا به صورت تبعیض آمیز و گسترده مسلمانان این کشور را تحت فشار گذاشته و به جاسوسی از زندگی آنان می پردازد.
مسلمانان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از حادثه یازدهم سپتامبر، واقعه ای که بسیاری از ابعاد آن هنوز مخفی مانده، فشار زیادی از سوی دولت های مختلف آمریکا به مسلمانان این کشور وارد شده است.

علاوه بر تبعیض های مختلفی که از سوی عده از افراط گرایان نژادپرست بر مسلمانان جامعه آمریکا وارد می شود، جاسوسی پلیس از اقلیت مسلمان آمریکا موجب آزار و سختی زندگی برای این اقلیت شده است.

در مستندی که به تازگی از زندگی دو دانشجوی مسلمان کالج بروکلین از سوی «کیتی میشل» [Katie Mitchell] و «دنیل وارگا» [Danielle Varga]، ساخته شده، بخشی از برنامه جاسوسی پلیس آمریکا به تصویر کشیده می شود.

در این مستند، دو جوان مسلمان که نخواسته اند هویت آنان فاش شود، به ماجرای جاسوسی چهارساله پلیس نیویورک [NYPD] از زندگی آنان از طریق یکی از همکلاسان خود اشاره می کنند.

در این مستند کوتاه، دو جوان مسلمانی که با نام های مستعار «ام» [M] و «آر» [R]  خود را معرفی می کنند، شرح می دهند که چگونه جوان دیگری که خود را از خانواده ای سکولار از ترکیه معرفی می کند، وارد اجتماع آنان شده و خود را بسیار علاقمند برای دانستن هرچه بیشتر از دین اسلام نشان می دهد.

جاسوس مذکور که خود را «مِل» [Mel] معرفی کرده است، تقریبا در همه مراسم جامعه اسلامی دانشجویان بروکلین شرکت کرده و حتی برای جلب اعتماد آنان بارها شهادتین را به زبان می آورد. در این مستند، «ام» و «آر» یادآور می شوند که در مورد رفتار «مِل» بسیار نگران و حساس شده بودند اما خود را این گونه قانع کرده بودند که شک آنان بی مورد است.

مأموران مخفی پلیس نیویورک

سرانجام بدون آن که به طریقه افشای هویت «مِل» اشاره شود، مشخص می شود که وی جاسوس پلیس نیویورک بوده و در عملیات گسترده این نیرو برای جاسوسی از زندگی مسلمانان در سراسر این شهر فعالیت می کرده است.

در سال 2011 وقتی که «مِل» هنوز در کالج بروکلین به عنوان مامور مخفی پلیس حضور داشت، آسوشیتد پرس در پژوهشی که برنده جایزه پولیتزر [معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری آمریکا که با نظارت دانشگاه کلمبیا از سال 1917 هر ساله به روزنامه‌نگاران اعطا می‌شود] شد؛ فاش کرد که پلیس نیویورک حتی واحدی ویژه تحت عنوان «واحد سرشماری» [Demographics Unit] برای رصد دقیق و ترسیم فعالیت های مسلمانان ایجاد کرده است.

افسران مخفی این واحد پلیس بدون آن که هیچ دلیل قانع کننده ای از فعالیت های جنایی دیده باشند، برای جاسوسی از محله های مسلمانان و رصد همه جزییات، از فعالیت های مساجد گرفته تا فعالیت های اقتصادی و البته انجمن های دانشجویی مامور می شدند.

مستند یاد شده با آن که بسیار کوتاه است، به طور دقیق متذکر می شود که جاسوسی دولت آمریکا از مسلمانان هنوز ادامه دارد.

جاسوسی از مسلمانان، اقدامی مسموم و مخرب است

آلبرت کان، مدیر حقوقی سازمان روابط اسلامی آمریکایی [CAIR] در نیویورک بیان می کند که برنامه نظارت و جاسوسی پلیس نیویورک، هنوز ادامه دارد و به تاثیرات مسموم و مخرب خود بر جامعه مسلمانان ادامه می دهد.

گزارشی که در سال 2016 از سوی سازمان ناظر بر فعالیت های پلیس نیویورک منتشر شد، اعلام کرد که این واحد پلیس نه تنها قوانین عملیات نامحسوس و مخفی را نقض کرده است، بلکه به ادامه عملیات جاسوسی خود حتی بعد از اتمام نیمی از پرونده ها ادامه داده است.

در این گزارش مشاهده می شود که هدف 95 درصد از همه عملیات مخفی پلیس نیویورک، مسلمانان این شهر بوده است.

مدیر حقوقی سازمان روابط اسلامی آمریکایی در نیویورک تصریح می کند که با وجود این که اکثر عملیات تروریستی انجام شده در ده سال اخیر از سوی افراط گرایان و برتری جویان نژادی انجام شده است، بعد از یازدهم سپتامبر، الگوی تبعیض آمیز علیه مسلمانان در اجرای قانون هرگز متوقف نشده است.

آلبرت کان می افزاید: مسلمانان آمریکا تنها برای انجام فرایض دینی خود کراراً مورد بازجویی های گسترده پلیس فدرال آمریکا [FBI] قرار می گیرند.

نتیجه

بنابر اعتراف سازمان های آمریکایی، بیشترین تعداد قتل و کشتار در کشورهای دنیا به دلیل آزادی اسلحه، مربوط به ایالات متحده است. همچنین طبق گزارشهای سازمان های داخلی آمریکا، میزان تمایل به استفاده از مواد مخدر در این کشور رشد یافته است. در این شرایط و وقتی که بیشترین آمار قتل، از سوی افراط گرایان و غیر مسلمانان در آمریکا انجام می شود، عملیات جاسوسی گسترده علیه مسلمانان این کشور جای تعجب دارد و به نظر می رسد که دولت آمریکا با اهدافی سیاسی قصد متهم کردن مسلمانان را دارد تا حضور نظامی نامشروع خود در کشورهای اسلامی را توجیه کند./۸۴۷/ب۹۰۱/ف

امیر رحیمیان
ارسال نظرات