۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۳۷۲۵۳

تحلیل روزنامه رأی‌الیوم از اعلام پادشاهی بن سلمان

روزنامه رای الیوم به نقل از منابع سعودی اعلام کرد که مراسم مهمی قرار است بزودی در عربستان برگزار شود وحتی ممکن است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امشب به پادشاهی برسد.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم روز پنجشنبه به نقل از منابع نزدیک آل سعود نوشت: مراسم مهمی قرار است بزودی در عربستان برگزار شود وحتی ممکن است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امشب به پادشاهی برسد.

مردم عربستان ومنطقه در انتظار مراسم مهمی هستند که در جریان آن رویداد مهمی اتفاق خواهد افتاد و رسانه های نزدیک به دولت سعودی در صفحات اجتماعی درحال آماده سازی مقدمات آن هستند.

این روزنامه افزود: انتظار می رود در این مراسم مهم که احتمال دارد امشب یا فردا برگزار شود سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان قدرت را به پسرش محمد واگذار کند.

رای الیوم نوشت: پیش بینی های دیگری مبنی برای اقدام به دخالت نظامی در قطر و لبنان نیز وجود دارد که احتمال آنها بسیار ضعیف است.

شبکه خبری سعودی العربیه عصر روز گذشته مطلبی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد مبنی بر این که تا چند ساعت دیگر محمد بن سلمان پادشاه عربستان خواهد شد اما پس از لحظاتی این توییت را حذف کرد.

همزمان با موج بازداشت شاهزادگان، مقامات سابق و فعلی و کنار گذاشتن مسؤولان فعلی سعودی از قدرت، بسیاری تحلیلگران عقیده دارند بن سلمان در حال تقویت قدرت و کنار زدن مخالفان احتمالی خود است و بزودی پادشاه فعلی به نفع او کناره گیری می کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات