۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۳۷۲۹۷
عضو ارشد حزب الله:

ملت آزاده لبنان تسلیم تهدیدهای عربستان نخواهد شد

عضو ارشد حزب الله با بیان آنکه مردم لبنان هیچ ترسی از تهدیدهای عربستان سعودی ندارند از مقامات سعودی خواست تا در امور داخلی لبنان دخالت نکنند.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با حضور در جمع مردم منطقه الغازیه لبنان تاکید کرد که عربستان سعودی به دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان است.

شیخ دعموش گفت: پس از آنکه در سال‌های اخیر لبنان توانسته خود را از زیر یوغ سلطه عربستان نجات دهد، این کشور به تلافی این اقدام می‌خواهد بحران منطقه را به لبنان بکشاند.

وی افزود: عربستان به کسانی که در امور داخلی لبنان یا سایر کشورها دخالت می‌کنند حمله‌ور شده، از آنها انتقاد کرده و به آنها اعلام جنگ داده اما به خود این اجازه را می‌دهد که به صورت آشکار در مسائل داخلی لبنان دخالت کند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله با بیان اهداف رویکردها، مواضع سیاسی، افزایش تهدیدها و توطئه‌ها علیه لبنان خاطر نشان کرد: تمام سخنان تحریک آمیزی که در هفته‌ها و روزهای جاری شنیدیم همگی در مسیر ایجاد فتنه داخلی در لبنان بود.

این مقام مسؤول در حزب الله ادامه داد: عربستان به صراحت لبنان را تهدید کرده که یا در برابر تصمیم‌ها و دیدگاه آنها سر فرود بیاوریم یا آنکه به عنوان کشوری تروریستی مشمول خشم و غضب سعودی‌ها می‌شویم.

شیخ دعموش با اشاره به آنکه لبنان کشوری آزاد و مستقل بوده و هیچ کس حق تحمیل نظرات خود را به ملت لبنان ندارد، تصریح کرد: لبنان صحنه تسویه حساب سیاسی یا مستعمره آمریکا، عربستان و هیچ کشور دیگری نیست که بخواهند تصمیمات آسیب‌زای خود علیه منافع، وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز مردم را به مردم تحمیل کنند.

وی در پایان از عربستان سعودی خواست که به جای دخالت در امر داخلی لبنان به مشکلات داخلی خود رسیدگی کرده و از شکست‌ها و ناکامی‌های پیاپی در ابعاد منطقه‌ای درس عبرت بگیرد./981/ب901/ر

ارسال نظرات