۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۳۷۶۵۶
تشکیلات خودگردان:

کودکان بیشترین قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز تأکید کرد که کودکان فلسطینی بیشترین قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند.
محمود عباس

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمود عباس» امروز در کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان «درد و رنج کودکان فلسطینی در پرتو تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق کودکان» در کویت گفت: اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر مفاد توافقنامه‌های بین‌المللی را نقض کرده و در سال 2009 زندان‌ها و دادگاه‌های ویژه برای کودکان افتتاح کرده است.

عباس اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در نوامبر سال 2015 قانونی را تصویب کرد که به موجب آن بازداشت و محاکمه کودکان زیر 12 سال و بازداشت اداری (بدون محاکمه) کودکان به مدت 6 ماه مجاز و حتی تمدید بازداشت آنها مجاز است.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین با اشاره به استمرار اقدامات مربوط به ساختن موسسات فلسطین و فراهم کردن زمینه فعالیت زنان و جوانان تصریح کرد که این امر بازتاب‌ها و آثار مثبت زیادی در بهبود زندگی خانواده‌ها و کودکان و نیز دستیابی به تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی دارد.

کنفرانس «درد و رنج‌های کودکان فلسطینی در پرتو تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق کودکان» از امروز یکشنبه به مدت دو روز در کویت آغاز بکار کرده است.

رژیم صهیونیستی هم اکنون 6 هزار و 400 فلسطینی را در زندان‌های خود به اسارت گرفته است که 300 نفر از آنها کودکان و نوجوانان زیر 12 سال هستند./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: فارس

ارسال نظرات