۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۴۱۱۳۱
عضو ارشد حزب الله خبرداد؛

پیشنهادات هنگفت مالی عربستان برای خرید مسؤولان سوری

رییس شورای اجرایی حزب الله از پیشنهادات عربستان سعودی برای خرید مسؤولان سوری و شوراندن آنها علیه حکومت بشار اسد خبر داد.
شیخ علی دعموش عضو ارشد حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله در خطبه‌های امروز نماز جمعه حوادثی که در مدت شش سال اخیر در منطقه به وقوع پیوست را نتیجه جهل، طغیان و استکبار برخی دستگاه‌های عربی برشمرد.

شیخ علی دعموش در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد که جهالت برخی کشورهای عربی به نظام سیاسی، اراده و آگاهی ملت‌ها و جنبش‌های آزادی‌خواه و حامی مقاومت در منطقه سبب شکل‌گیری چنین درگیری‌هایی در خاورمیانه شد.

وی افزود: عده‌ای کوته فکر گمان می‌کردند که می‌تواند تمام ملت‌ها را با پول خریده و با دادن حق السکوت به حکومت‌ها و لابی‌گری با آنها چشم مسلمانان را به روی جنایاتی که در منطقه انجام می‌دهند، ببندند.

این مقام مسؤول در حزب الله خاطر نشان کرد: شاید بتوان افراد ضعیف النفس، مزدوران و صاحبان وجدان مرده را با پول خرید اما مردان واقعی و افراد باوجدان را نمی‌توان با اموال دنیوی خرید.

شیخ دعموش با اشاره به تلاش کشورهای عربی برای خرید سربازان سوری و جداسازی آنان از ارتش و شکست آنها در این طرح ادامه داد: برخی از سران منطقه با پیشنهادات هنگفت سعی در خرید مسؤولان سوری داشتند اما ناکام ماندند.

وی اظهار داشت: حمدبن‌جاسم وزیر خارجه سابق قطر اعتراف کرد که آنها در کنار آمریکایی‌ها، ترکیه‌ و عربستان سعودی اموال فراوانی را در میان جمعیت‌های تکفیری تروریستی در سوریه توزیع کردند.آنها با خریدن موسسه‌های حقوق بشر خواستار سکوت این سازمان‌ها در برابر جنایت‌های رژیم سعودی در یمن و رژیم آل‌خلیفه در بحرین شدند.

رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به استعفای سعد الحریری و بازگشت وی به لبنان تصریح کرد: حوادث چند هفته اخیر در لبنان دلیل قاطعی بر حماقت برخی کشورهای عربی و نادانی مسؤولان سعودی نسبت به ساختار سیاسی لبنان و رابطه دولت و ملت است./981/ب901/ر

ارسال نظرات