۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۴۳۷۳۷
عالم اهل سنت لبنان:

عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرام است

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت با محکومیت رفتار عربستان سعودی در تعامل با اسرائیل تاکید کرد که عادی سازی روابط با اسرائیل حرام است.
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در گفت‌وگوی مطبوعاتی با یکی از روزنامه‌های لبنان نسبت به افزای ارتباطات میان عربستان سعودی و اسرائیل هشدار داد.

شیخ حمود با بیان آنکه ارتباط سعودی ـ اسرائیلی مساله تازه‌ای نیست و به زمان تاسیس حکومت آل‌سعود باز می‌گردد تاکید کرد: بسیاری از مورّخان معتقدند که تاسیس اسرائیل پس از آن بود که به عربستان سعودی نقش مهمی در منطقه محول شد.

وی افزود: مساحتی که وهابیت با همکاری دولت سعودی در دوران محمد‌بن‌سعود و محمدبن‌عبدالوهاب بر آن سیطره پیدا کرد به این خاطر بود که عربستان با تاسیس رژیم جعلی اسرائیل موافقت کرد و این مساله تاریخی به صورت مستند موجود است.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت خاطر نشان کرد: هر اقدامی اعم از برقراری ارتباط یا عادی سازی روابط که به تعمیق روابط سعودی ـ اسرائیلی منجر شود، مطابق با نصوص شرعی حرام است.

عالم اهل سنت لبنان با محکوم کردن کشتار مردم بیگناه یمن به دست آل‌سعود اظهار داشت: عربستان سعودی حق ندارد مردم یمن را به قتل برساند. تمام اقداماتی که این کشور انجام می‌دهد جرم و جنایت است.

شیخ حمود با اشاره به اشاره به احادیث نبوی پیرامون آینده اسلام و مسلمین گفت: در احادیث پیامبر اکرم(ص) آمده است که امت اسلامی به سرحدی می‌رسد که برخی از آنها از مرتد از اسلام می‌شوند و این مساله امروز با تاسف شدید به وقوع پیوسته است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مقاومت در لبنان، فلسطین و برخی علمای دین و ملت‌های عرب و مسلمان را استثناء کنیم هیچ نامی از اسلام باقی نمانده است بلکه امت اسلامی از نقش خود در دفاع از مقدسات و تبلیغ دین و آگاهی بخشی به سایرین دور افتاده است./981/ب902/ر

 

ارسال نظرات