۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۴۵۵۵۹

عصائب اهل‌الحق بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد

دبیرکل حزب «عصائب اهل الحق» با تاکید بر شکست طرح جدایی‌طلبی در عراق بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تاکید کرد.
قیس الخزعلی دبیر کل «عصائب اهل الحق»

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قیس الخزعلی دبیرکل حزب «عصائب اهل الحق» عراق، طی سخنانی در نجف اعلام کرد که طرح استقلال منطقه کردستان از عراق، به شکست انجامید و دولت فدرال اکنون باید نیروهای آمریکایی و خارجی را از کشور اخراج کند.

وی بیان داشت: عراق برای برقراری قانون در سراسر اراضیش وارد عمل شد و به دستاورد حفظ حاکمیت کشور و قانون رسید و طرح جدایی طلبی را که برخی بی‌دلیل به دنبال آن بودند؛ به شکست کشاند.

الخزعلی افزود: ما بر ضرورت بازنگری در وضعیت نیروهای نظامی خارجی که به عنوان مستشار و برای کمک به پیروزی عراق بر داعش وارد این کشور شده بودند، تاکید داریم.  پیروزی نظامی بر داعش محقق شد و تنها تهدید امنیتی باقی مانده است و این امر با نیروهای نظامی محقق نمی‌شود بلکه باید در پرونده امنیتی و اطلاعاتی بازنگری شود.

وی تاکید کرد که دولت و پارلمان عراق باید درباره حضور نظامیان خارجی در این کشور بازنگری کند و عصائب، هیچ کشوری را در این میان مستثنی نمی‌کند.

رهبر عصائب اهل الحق تاکید کرد: ما بارها از مقامات مسؤول دولت آمریکا شنیده‌ایم که واشنگتن می‌خواهد پس از داعش، برای مدتی طولانی در عراق باقی بماند. این امری نیست که بخواهیم به آن اجازه دهیم و مطلقا از نظر ما قابل پذیرش نیست./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات