۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۴۵۷۱۸

ماهنامه فکه در گام یک‌صد و هفتاد و ششم

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و ششمین شماره ماهنامه فکه را روانه بازار نشر کرد.
ماهنامه فکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه دی ۹۶ را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش «یادداشت‌ها»، «چشم‌انداز»، «موج بیداری»، «گذر از تاریخ»، «روایت راوی»، «مدافعان حریم» و «فکه+» سامان یافته است.

جرقه‌های مبارزه، 9 و 19 دی به زیبایی بصیرت , تولید ملی عناوین بخش «یادداشت» و بسیج؛ ابتکار امام پدیده کم‌نظیر انقلاب اسلامی و دهه شصت نیز مطالب بخش «چشم انداز» است.

ضمنا در بخش «موج بیداری» این ماهنامه عنوان پیروزی بر داعش، بررسی و موضوع‌هایی همچون کورتاژ ناکام، مستندسازی امپراتور دروغ و چهارشنبه سیاه نیز در بخش «گذر از تاریخ» واکاوی شده است.

ضمنا در بخش «روایت روای» موضوعاتی همچون: تابوتی پر از گل، ابوالشهدا، روزی، روزگاری، اولین تجربه خط مقدم، محمد را باید از نو شناخت و نبرد با سرمایه و بدون لگد و عنوان نونی صفر نیز در بخش یادمان به چشم می‌خورد.

سلام بر عبدصالح، باید شهید شوی؛ آقا صالح، مردی که دلم را زیر رو کرد، قناصه چی و روز توبه،  روز پایان جهل نیست، نیز عنوان بخش مدافعان حرم است و همچنین عنوان‌های کتاب لیلا و پیشخوان هم در بخش «فکه +» آورده شده است.

 فتح الله نادعلی در یادداشتی با عنوان «راهبردی در برابر احزاب» به بررسی حوداث نهم و نوزدهم و  حضور شجاعانه و آگاهانه ملت بزرگ ایران  در این دو رخداد پرداخته و در این باره چنین آورده است:

 نهم و نوزدهم دو قطعه نورانی از حضور شجاعانه و آگاهانه ملت بزرگ ایران است، دو رخدادی که در محرم حسینی پدیدار گشتند و مردم با الهام از مکتب سرخ سیدالشهدا(ع)، در دفاع از خیمه اسلام ناب و حریم امامت و ولایت، مجاهدانه به پا خاستند. آنها در تقابلی هوشمندانه با دسیسه‌های  سیاه دشمن، دو نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی آفریدند به راستی برای تعریف و تبیین این دو حماسه عظیم، چه بیانی می‌تواند عالمانه‌تر و صادقه‌تر ازکلام ولی امر مسلمین باشد. ایشان در این خصوص می‌فرماید:

روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند و  این انسان‌ها هستند، این اراده‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص می‌کند؛  متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمی نگه می‌دارد تا راهنمای دیگران باشد. روز عاشورا ـ دهم محرم ـ  فی نفسه با روزهای دیگر فرق ندارد. این حسین بن علی (ع) است که به ابن روز جان می‌دهد، معنا می‌دهد،  او را تا عرش بالا میبرد. این مجاهدت‌های یاران حسن بن علی (ع) است که به این روز اهمیت می‌بخشد و روز 19 دی هم همین جور است.

 روز نهم دی با دهم دی فرقی ندارد. این مردمند که ناگهان با یک حرکت که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است، روز نهم را هم متمایز می‌کنند.»

تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هر روز این کشور،  آبستن حادثه است و آماده خلق حماسه، زیرا انقلاب و استکبار هیچ‌گاه آبشان در یک جوی نمی‌رود.  آنها نمی‌خواهند ما خودمان باشیم، پس هر روز دسیسه می‌کنند،  توطئه می‌کنند  و تأسف‌بارتر اینکه ما نیز گاهی آب در آسیا دشمن می‌ریزیم و با کردارمان، امید و نشاط مردم خوب این دیار را نشانه می‌گیریم.

 اکنون هنگام آن است که ما مردم و مسؤولان با آموزه‌های کاربردی از دو یوم الله برای خلق حماسه های دیگر، بیش از بیش مهیا باشیم. بی‌شک ملت فهیم و صبور ایران چون همیشه آماده است، پس بر مسؤولان است که بیش از بیش از جنس مردم شوند.

 گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و ششمین شماره ماهنامه فکه را با قیمت ۴۰۰۰ تومان در ۶۸ صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات