۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۹۸۸

تظاهرات ملت بحرین در دومین سالروز اعدام شیخ نمر

مردم بحرین در دومین سالروز اعدام آیت الله شیخ نمر در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
شیخ نمر و شهید رضا الغسره

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات وفاداری به شیخ نمر النمر در دومین سالروز اعدام این عالم شیعه عربستانی از سوی آل سعود و همچنین اولین سالروز فرار 10 تن از زندانیان از زندان جو مرکزی بحرین به رهبری شهید رضا الغسره، شب گذشته در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

این تظاهرات با عنوان «شمشیر انتقام بزرگترین جهاد است» از منطقه کرباباد آغاز شد و طی آن تظاهرکنندگان عکس های شیخ نمر و شهید الغسره را برافراشته و بر ادامه انقلاب و تمسک به حق در قصاص قاتلان شهدا به ویژه پادشاه بحرین تأکید کردند.

تظاهرکنندگان در منطقه شهرکان در غرب بحرین نیز با سر دادن شعارهای انقلابی با شهدای بحرین و قطیف عربستان تجدید عهد و بیعت کرده و شهروندان منطقه المعامیر هم با حمل پلاکارد، قصاص جنایتکاران و سرنگونی آل خلیفه را خواستار شدند.

همچنین پدران شهدا تجمعی را با هدف حمایت و اعلام همبستگی با حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین برگزار و اعتراض خود را به محاکمه وی به اتهام واهی جاسوسی برای دولت قطر اعلام کردند.

بازداشت یکی از جوانان انقلابی محکوم به اعدام در منطقه العکر سبب شد تا مردم این منطقه به خیابان ها آمده و بازداشت این جوان و همچنین حمله به منازل را محکوم کنند که این اعتراضات با دخالت نیروهای امنیتی به درگیری کشیده شد.

جوانان منطقه کرزکان هم با بستن تعدادی از خیابان ها نسبت به جنایت های آل خلیفه علیه مردم این کشور اعتراض کرده و این مراسم نیز به حمله نیروهای امنیتی و درگیری منجر شد.

برگزاری چهارمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان

همچنین قرار است چهارمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین امروز برگزار شود و شاهدان به بیان دیده های خود بپردازند.

آل خلیفه، شیخ علی سلمان را در سال 2011 و در جریان طرح پایان بحران در این کشور که از سوی آمریکا و قطر پیگیری می شد به جاسوسی برای قطر متهم کرده است.

این در حالی است که حمد آل خلیفه پادشاه بحرین به عنوان نماینده این دولت در این طرح حضور داشت و بر روابط میان شیخ علی سلمان و مقامات قطری نظارت داشت.

وی هم اکنون سومین سال محکومیت حبس خود را به اتهام توهین به وزارت کشور، بی توجهی به قانون و دعوت از مردم به خشونت علیه نظام می گذارند./980/ب902/د

ارسال نظرات