۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۴۶۱۷۲
علمای بحرین:

توهین به مقدسات به ویژگی آل‎خلیفه مبدل شده است

علمای بحرین نسبت به پیامدهای سکوت دولت در قبال توهین به مقدسات شیعه از سوی نماینده سابق پارلمان کشور هشدار دادند.
تجمع علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین در پیامی از توهین محمد خالد نماینده سابق پارلمان این کشور به اعتقادات شیعیان به شدت انتقاد کرد.

در این پیام آمده است: تجاوز به عقیده و مقدسات و نمادهای دینی به یکی از ویژگی های نظام دیکتاتوری در بحرین مبدل شده است و هم اکنون شاهد تجاوز وقیحانه و سرشار از کلمات زشت و ناپسند  علیه مقدسترین عقاید و نماد عظیم یعنی دوازدهمین امام ما حضرت ولی الله الاعظم امام مهدی منتظر(عج) هستیم.

علمای شیعه افزودند: گشوده شدن دروازه توهین و دشنام علیه مقدسات سبب باز شدن دروازه جهنم به روی سراسر بحرین می شود و هیچ کس از این آتش در امان نخواهد بود. 

آنان نظام آل خلیفه را مسؤول کامل و زمینه ساز تحولات ویرانگر در بحرین عنوان کرده و اظهار داشتند: در حالی که همگان را نسبت به هوشیاری در قبال وقوع در پرتگاه فتنه مذهبی و لزوم محافظت از حرمت همه نمادهای دینی و مقدسات سایر مذاهب دینی فرامی خوانیم، از مسائل ویرانگری که در صورت عدم کوبیدن بر دهان توهین کنندگان طایفه ای در انتظار وطن است، به شدت هشدار می دهیم.

در ادامه این پیام تصریح شده است: این مسائل از حساسیت های فوق العاده ای برخوردار هستند و هیچ کس نمی تواند آنها را مخفی نگهدارد. سکوت دولت در قبال این توهین خطرناک را محکوم کرده و حمایت خود را از مواضع آیت الله سید عبدالله الغریفی در این زمینه اعلام می کنیم.

علمای بحرین بر لزوم محاکمه نماینده توهین کننده و مجازات شدید به دلیل این جرم آشکار تأکید کرده و خاطرنشان ساختند: ما بارها گفته و هم اکنون بار دیگر تأکید می کنیم که مبلغ و منادی وحدت اسلامی در بحرین و امت اسلامی باقی خواهیم ماند و همه پروژه های فتنه مذهبی را در وطنمان ناکام می سازیم چرا که بحرین با شیعه و سنی عزیز است.

گفتنی است محمد خالد نماینده سابق پارلمان بحرین با استقبال از اغتشاشات صورت گرفته در ایران، به امام زمان(عج)، امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای توهین کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات