۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۵۲۵۹۱

نخست وزیر عراق بر حق آزادی رسانه‎ها تاکید کرد

نخست وزیر عراق عدم آزادی رسانه‎ها را به سود مفسدان دانست و خاطرنشان کرد که رسانه‎ها باید آزاد باشند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «بغداد پایتخت رسانه‎های عربی» امروز با حضور شخصیت‎های سیاسی، دینی و رسانه‎ای از کشورهای مختلف عربی در بغداد برگزار شد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق طی سخنانی در این همایش گفت: باوجود آنکه دشمنان می‎پنداشتند که ملت عراق توانایی شکست داعش را ندارند، اما مردم این کشور با وحدت و استقامت پیروزی‎های چشمگیری را توانستند بدست بیاورند.

وی افزود: بغدادی که امروز در آن قرار دارید و مشاهده می‎کنید با آن چیزی که در رسانه‎ها شنیده‎اید، تفاوت دارد.

نخست وزیر عراق همه مردم این کشور را برابر و درجه یک دانست و بیان داشت: ما از روز اول آغاز نبرد با تروریسم شعار آزادی مردم را قبل از آزادی اراضی دادیم.

وی اضافه کرد: انتخاب بغداد به عنوان پایتخت رسانه‎های جهان عرب نشان دهنده آزادی رسانه‎هاست که همیشه باوجود ورود جریان تروریستی داعش به اراضی این کشور در جهت ادامه و حفظ این آزادی تلاش کرده‎ایم.

حیدر العبادی تاکید کرد که رسانه‎ها باید حقایق را انعکاس دهند و آن را با دروغ همراه نسازند زیرا موجب فتنه در کشور می‎شود.

وی ادامه داد: ما نمی‎خواهیم که رسانه‎ها دولتی شوند زیرا اصحاب رسانه باید در کمال آزادی بتوانند دروغ گو را شناسایی و آن را رسوا کنند. کسانی که خواهان سلب آزادی از رسانه‎ها هستند به طوری یقین در جهت دفاع از مفسدان قدم بر می‎دارند.

نخست وزیر عراق سوء استفاده از قدرت را یک نوع فساد دانست و گفت: فساد و تروریسم هر دو کشور را می‎سوزاند.

وی در پایان از شهدا و جانبازان اصحاب رسانه تقدیر کرد./994/ب902/ف

ارسال نظرات