۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۵۳۷۷۵
در نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب « رویای آق تاریم» در مشهد بیان شد؛

متأسفانه در شرایط فعلی ما مخاطب را مسموم کرده ایم

مصطفی جمشیدی گفت: مخاطب طوری شکل داده شده است که راحت رمان را قورت بدهد؛ چرا که ما شیفته تکثر بوده ایم.
رویای آق تاریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «رویای آق تاریم» با حضور مصطفی جمشیدی، نویسنده کتاب و جمعی از نویسندگان و منتقدان مشهدی شامگاه یکشنبه 15 بهمن در  فروشگاه مرکزی کتاب به نشر برگزار شد.

جمشیدی، نویسنده کتاب « آق تاریم» با بیان اینکه انقلاب یک انگیزش درونی بود، اظهارکرد: اینکه برخی می گویند شاه باید برگردد در واقع، یک دروغ سیاسی است؛ زیرا شاه میلیاردها تومان از ثروت ما را برده است و با این حال چطور می تواند منجی کشور ما شود.

نویسنده رمان «کتاب زندیق» با اشاره به این مطلب که دروغ بزرگ برگشت شاه نوعی انحطاط است، تصریح کرد: برخی می پندارند که آن دوره، دوره کامیابی بود، در حالی که افراد در آن زمان هیچ هویت و حق انتخابی نداشتند.

وی با اشاره به داستان« آق تاریم» ادامه داد: غدیر یک ماهیگیر و یک آدم خاکستری است که نظام مند نیست و در واقع انقلاب از او پیش افتاده است و او به انقلاب و انتخاب های درست می رسد و در نهایت شهید می شود.

نویسنده رمان «سمندر» با بیان اینکه ساحت زندگی، ساحت دوربین و چهره نیست، تصریح کرد: در واقع، ادبیات متعلق به همه عرصه های زندگی است و نویسنده، فردی است که آن را خوب می شناسد.

وی ادامه داد: اما این رمان، رمان انسان غافل شده است که بیشتر دوستان او سختی و مشکلات داشته اند و درعین حال از دست زندگی خود شاکی اند و غدیر از خود و دوستانش  شکایت دارد.

وی درادامه با تأکید بر این مطلب که طنز و هجو در این رمان در کنار مفهوم واقعی آن که عدالت خواهی است به خوبی با هم درآمیخته می شود، اظهارکرد: در این کتاب شیطنت هایی وجود دارد تا مخاطب به فکر و اندیشه بیفتد .

نویسنده رمان «سمندر» با بیان اینکه در شرایط فعلی متأسفانه ما مخاطب را مسموم کرده ایم، تصریح کرد: مخاطب طوری شکل داده شده است  که راحت  رمان را قورت بدهد؛ زیرا ما شیفته تکثر بوده ایم.

گفتنی است، رمان «رویای آق تاریم» اثر مصطفی جمشیدی را انتشارات «به‌نشر» روانه بازار کتاب کرده است و موضوع این رمان درباره بهمن سال 57 است که ماهیگیری در شمال ایران با غیرت خود با عوامل درگیری با مردم می‌جنگد و با شجاعت همه جا اصول انسانی را سرلوحه خود قرار می دهد./۹۳۴/ پ ۲۰۳/ش

 

  

ارسال نظرات