۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۵۶۳۱۳
عالم شیعی لبنان:

سکوت در برابر پیروزی‌های محور مقاومت خیانت به اسلام است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به دستاوردهای محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی ـ تکفیری تصریح کرد که سکوت در برابر این پیروزی‌ها خیانت به امت اسلامی است.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه لبایا در بقاع غربی از موضع یکپارچه ملت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی تجلیل کرد.

شیخ الخطیب مشکلات و بحران‌های منطقه را برخاسته از شانه خالی کردن ملت‌های اسلامی از پذیرش وظیفه اسلامی و تاریخی خود دانسته و گفت: گروهی از امت اسلامی با عنوان محور مقاومت در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کردند و این امر حجت را بر تمام مسلمانان تمام کرده است.

وی افزود: محور مقاومت به جهانیان اثبات کرد که شعار «پذیرش واقعیت و تسلیم شدن در برابر مشکلات ضروری است» شعار صحیحی نیست. با توکل به خدا، جانفشانی، ایستادگی بر موضع حق می‌توان واقعیت را تغییر داد و ابتکار عمل را در دست گرفت.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با بیان آنکه «حق گرفتنی است» خاطر نشان کرد: وحدت و یکپارچگی ملت، دولت و مقاومت، ضعف و زبونی دشمن صهیونیستی را به جهانیان نشان داد. ملت لبنان اثبات کرد که در برابر فشارهای داخلی و خارجی از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

شیخ الخطیب با اشاره به ضرورت حفظ موضع متحدانه در برابر دشمن ادامه داد: در آستانه انتخابات باید همگان به یاد بیاورند که به فضل الهی و با مقاومت سیاسی و نظامی توانستیم سرزمین‌های اشغالی لبنان را بازپس گرفته و دشمن را از خاک خود بیرون برانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شکست تاریخی رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و پیروزی مقاومت در برابر تکفیری‌های داعشی در عراق و سوریه اظهار داشت: پایداری و ایستادگی ملت سوریه معادلات را تغییر داده و آنان را از مرحله دفاع به مرحله مقابله با تعدّی‌های دشمن صهیونیستی به تمامیت ارضی و هوایی منتقل ساخته است.

عالم شیعی لبنان در پایان تصریح کرد که سکوت در برابر پیروزی‌های محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی ـ تکفیری و تلاش برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌های میدانی در عراق و سوریه خیانت به اسلام است./981/ب901/ر

ارسال نظرات