۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۵۷۱۴۶

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی نسبت به استمرار درگیری‎ عشائری

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که توجه به آداب و روسوم دوران جاهلیت موجب استمرار درگیری‎ها در میان عشائر شده است.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، از استمرار درگیری‎ها میان عشائر انتقاد کرد و گفت: عشائر دارای اصول، آداب و رسوم اصیل و از جایگاه ویژه‎ای در عراق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه معانی وفاداری، کرامت و سخاوت در میان عشائر به وفور یافت می‎شود، افزود: مردم عراق در مجالس و در کنار عشائر رشد و نظم پیدا کردند اما متاسفانه در مدت اخیر با بی عدالتی و ظلم بسیاری در میان عشائر مواجه بودیم که ارتباطی با سنت‎، آداب و رسوم اصیل عشائر ندارد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: هنگامی که برخی از مسائل به حالتی از رعب، وحشت، ترس کودکان و زنان، انتقام بدون قانون و کشتن غیر قاتل به طریق جاهلیت تبدیل شود، دیگر مساله‎ای نیست که بتوان نسبت به آن سکوت کرد زیرا موضوع خون است.

وی افزود: برخی انسان‎ها هنگامی که سنشان بالا می‎رود و به گناه و یا اشتباهی دچار می‎شوند بازگشت از آن و توبه برایشان بسیار دشوار که این مساله نشان دهنده ضعف ایمانشان است.

حجت الاسلام صافی بیان داشت: مومن آینه برادرش است که عیب‎هایش را به او نشان می‎دهد اما برخی نفسش را بزرگ‎تر از آن چه که ظاهرش است می‎پندارند و برخی نیز با تمسک به تعصبات جاهلیت، آداب و رسوم ناپسند قومی را افضل از حسنات دیگران می‎دانند.

وی ادامه داد: وضعیت جهان به گونه‎ای شده است که وقتی انسان عالمی سخن می‎گوید، هیچ کس به سخنانش گوش نمی‎دهد به طوری که فرد عامل در میان جاهلان گم شده است./994/ب901/ف

ارسال نظرات