۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۶۸۹
حکیم:

انتخابات آینده زمینه تشکیل دولت جدید و مقتدر در عراق را فراهم می‎کند

رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با سفیر ژاپن در بغداد بیان داشت که انتخابات آینده زمینه تشکیل دولت جدید و مقتدر در عراق را فراهم می‎کند.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با « فومیو ایوای» سفیر ژاپن در بغداد گفت: روابط میان دو کشور عراق و ژاپن باید در زمینه‎های مختلف افزایش یابد.

وی ضمن بررسی نتایج نشست حمایت از بازسازی عراق که چندی پیش در کویت برگزار شد، گفت: در این نشست شاهد تمایل و نگرش مثبت کشورهای مختلف برای حمایت از عراق بودیم.

رییس ائتلاف ملی عراق بیان داشت: پس از تشکیل یک دولت قوی، بهبود ارائه خدمات به مردم و افزایش ارتباطات بین المللی در عرصه‎های منطقه‎ای و جهانی می‎توانیم شاهد پیشرفت و آبادانی عراق باشیم.

وی تاکید کرد با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات پیش رو در فضایی مملو از آرامش و ثبات، و نیز رقابت قانونی، از اهمیت به سزایی برخوردار است، تصریح کرد: چنین فضایی زمینه را برای تشکیل دولت جدید و مقتدر و از میان برداشتن مشکلات موجود در این مسیر، آماده می سازد.

رییس ائتلاف ملی عراق اظهار داشت: ملت عراق در مرحله جدیدی قرار دارند و تمام نیروهای سیاسی باید مسؤولیت پذیر باشند تا آمال و آرزوهای فرزندان این ملت محقق شود.

حکیم با رییس جمهور عراق دیدار و گفت‎وگو کرد

 حکیم در دیدار با فؤاد معصوم رییس جمهور عراق با تأکید بر ضرورت رقابت قانونی و سالم انتخاباتی، تحولات سیاسی عراق، خاورمیانه و انتخابات پیش رو را مورد بررسی قرار داد.

 وی افزود: انتخابات پیش رو مرحله انتقالی‌ است و عراق را به مرحله ثبات و تشکیل حکومت منتقل می‌کند.

در این دیدار، دو طرف در راستای استمرار پیروزی‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی و همچنین بر ضرورت ایجاد فضای مناسب  به منظور موفقیت در ایجاد حکومت، تأکید کردند.

همچنین طرفین تداوم گفت وگو‎ها  به منظور حل مشکلات میان بغداد و اربیل، تسهيل بازگشایی فرودگاه ها و پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان را ضروری برشمردند و حکیم در این خصوص تاکید کرد که لزوم تعهد به قانون اساسی تضمین کننده حقوق تمام افراد جامعه است.

دیدار حکیم با وزیر امور خارجه عراق

حجت الاسلام سید عمار حکیم با ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

حکیم در این دیدار سرمایه گذاری بر روی دیدگاه مثبت جامعه بین الملل نسبت به عراق و تمایل آنان برای برقراری رابطه با این کشور را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه افزود: ملت عراق در عرصه های مختلف، از خود فداکاری نشان داد و توانست پیروزی در صحنه های نظامی، سیاسی و اجتماعی را برای خود به ارمغان آورد.

رییس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تحولات سیاسی و چشم انداز انتخاباتی بر ضرورت رقابت قانونی در انتخابات تأکید کرد و خواستار آماده سازی تمام امکانات به منظور استقبال از این مرحله شد.

حکیم همچنین در پایان تصریح کرد: این انتخابات از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا عراق را از بی ثباتی به مرحله ثبات و تشکیل دولت و نهادها منتقل می کند./994/ب902/ف

ارسال نظرات