۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۵۸۹۹۸

انتقاد آیت الله نجفی از سیاست یک بام و دو هوای فرانسه

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با اصحاب رسانه فرانسه از سیاست یک بام و دو هوای این کشور انتقاد کرد.
حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از کشور فرانسه با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی دوران معاصر عراق را مهم و حساس توصیف کرد و بیان داشت: عراق در دوران بازسازی و مبارزه با تروریسم قرار دارد. تروریست‎ها شکست‎های سنگینی در برابر ارتش عراق متحمل شدند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، کاهش قیمت نفت، ناتوانی دولت در برخی از فعالیت‎ها، تلاش تروریست‎ها برای ضربه زدن به دولت و مردم بخشی از مشکلاتی است که عراق با آن دست و پنجه نرم می‎کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: فرانسه از اقدامات تروریستی در امان نبوده است و شاهد حملات آنان به این کشور بودیم.

وی به انتقاد از سیاست‎های یک بام و دو هوای فرانسه پرداخت و گفت: فرانسه در حالی مدعی دفاع از حقوق بشر و صلح است که به ترکیه برای خروج نیروهای نظامی خود از اراضی عراق هیچ گونه فشاری نمی آورد.

حضرت آیت الله نجفی تاکید کرد که فرانسه در ارتباط سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف، ابتدا مصالح خود را در نظر می‎گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه‎ها امروز حقایق را مخدوش و منحرف می‎کنند، ادامه داد: باید از همه امکانات و تجهیزات برای انتقال حقایق موجود استفاده کرد.

این مرجع تقلید همچنین در دیدار با جمعی از خادمان آستان مقدس عباسی بر ضرورت رعایت تقوای الهی تاکید کرد و بیان داشت که باید در راه کسب رضایت الهی تلاش وافری انجام داد. رشادت و جانفشانی که حضرت عباس (ع) انجام داد در راستای اطاعت از امام زمان خودش یعنی سید الشهدا (ع) بود که همه آن‎ها نتیجه تقوای ایشان بود.

وی خواستار محاسبه نفس شد و بیان کرد: مومنان باید حداقل روزی یک مرتبه محاسبه نفس داشته باشد تا اشتباهای که انجام داده است را اصلاح و جبران کند. محاسبه نفس موجب پیشرفت انسان در مراتب تقوای الهی می‎شود./994/ب901/ف

ارسال نظرات