۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۵۹۶۲۹
مقام یمنی:

عدم توقف تجاوز سعودی موجب تشدید حملات موشکی می‎شود

وزیر مشاور دولت یمن در امور گفت وگو و آشتی ملی این کشور، به دولت سعودی هشدار داد اگر تجاوز به یمن را متوقف نکند، به همان اندازه که شهرهای یمنی را بمباران می کند، حملات موشکی به شهرهای عربستان تشدید خواهد شد.
احمد القنع وزیر مشاور دولت یمن موشک های یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد القنع وزیر مشاور دولت یمن در امور گفت وگو و آشتی ملی این کشور، امروز در گفت وگو با شبکه خبری المیادین بیان داشت: موشک های بالستیک یمنی که اخیرا به سمت عربستان شلیک شد، هدیه ای به مادران شهدای یمنی است که در بمباران های سعودی قربانی شده اند.

وی با اشاره به این که سعودی یمن را با موشک های آمریکایی واسرائیلی مورد حمله قرار می دهد، گفت: محمد بن سلمان ولی عهد این کشور وجهه مسلمانان را با ریختن خون یمنی ها، لکه دار کرد.

القنع با تاکید بر مقاومت و پایداری یمنی ها باوجود ادامه محاصره، قحطی و جنایات آل سعود طی سه سال گذشته افزود: به کسانی که یمنی ها را دست کم می گرفتند توانایی در نوآوری و تولید را ثابت کردیم. عربستان اگر تجاوز به یمن را متوقف نکند، به همان اندازه که شهرهای یمنی را بمباران می کند، حملات موشکی به شهرهای عربستان تشدید خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی دولت نجات ملی یمن ( وابسته به انصارالله) برای گفت وگو با عربستان، امارات و بحرین، از اتباع یمنی مقیم خارج به ویژه درعربستان وامارات خواست به وطن خود بازگردند.

عربستان و چند کشور عربی دیگر از 6 فروردین 94 با تجاوز نظامی به یمن قصد دارد «عبدربه منصور هادی » رییس جمهوری مستعفی این کشور را به قدرت بازگرداند.

حملات عربستان و متحدانش تاکنون منجر به کشته وزخمی شدن ده ها هزار یمنی شده و میلیون ها نفر را آواره کرده است./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

 

ارسال نظرات