۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۶۱۲۰۸
آیت الله قبلان:

تجاوز به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی بود

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان حمله به سوریه را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که تجاوز به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی بود.
آیت الله عبدالامیر قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان امروز طی پیامی به حمله قوای سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: حمله این سه کشور نقض آشکار حق حاکمیت سوریه و هدف قرار دادن امنیت و ثبات در این کشور است. آمریکا مانند رژیم صهیونیستی به کشورهای دیگر ظلم و ستم می کند.

آیت الله قبلان تصریح کرد: همه قوانین و معاهدات بین المللی حمله قوای سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم می‏کنند. این اقدام هتک حرمت و بی احترامی آمریکا به سازمان ملل متحد و شورای امنیت است.

وی ادامه داد: آمریکا بار دیگر به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی به یکدیگر از کشورهای عربی تجاوز کرد و همان طور که بی اساس بودن اتهامات و حقایق در عراق نمایان شد در سوریه نیز باید یک گروه مستقل به بررسی حقیقت بپردازند و اتهامات را بررسی کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، سوریه را به پشتوانه مردم، ارتش و هم‎پیمانانش قوی دانست و اظهار داشت: سوریه توانست بر دشمنان خود و جریان های تروریستی و تکفیری پیروز شود و نقشه‎های آمریکایی – صهیونیستی در تجزیه و تخریب این کشور را شکست دهند.

گفتنی است که قوای سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه واهی استفاده سوریه از سلاح شیمیایی بامداد امروز با بیش از صد موشک به این کشور حمله کردند که با هوشیاری نیروهای امنیتی و عملکرد پدافندهای سوریه به اهداف شوم خود نتوانستند دست پیدا کنند. /994/ب901/ف

ارسال نظرات