۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۶۵۸۸۴

ممنوعیت زیارت مسجدالاقصی برای ساکنان غزه

رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان مانع ورود فلسطینیان ساکن غزه به بیت‌المقدس می‌شود.
بیت المقدس مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه فشارها علیه مردم بیگناه غزه و بعد از کشتار تعداد زیادی از آنان به دست مزدوران رژیم صهیونیستی، این رژیم مانع از زیارت مسجدالاقصی در ماه رمضان از سوی ساکنان غزه شده است.

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان کامیل ابوروکان، یکی از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم اجازه ورود ساکنان غزه به بیت‌المقدس را نمی‌دهد.

وی با اشاره به این که منطقه غزه در اختیار گروه مقاومت اسلامی حماس است، گفت: این ممنوعیت به دلیل تظاهرات اخیر مردم غزه و درگیریهای به وجود آمده میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست است.

به نوشته روزنامه ایزوِستیای روسیه، این ممنوعیت موجب محروم شدن مردم مسلمان غزه از حضور در مسجدالاقصی، سومین مکان مقدس مسلمانان، واقع در منطقه قدیمی شهر اشغالی بیت‌المقدس می‌شود. در سال‌های گذشته، چنین ممنوعیتی وجود نداشت ولی در رمضان امسال، فقط فلسطینیان ساکن کرانه باختری اجازه حضور در مسجدالاقصی را دارند.

با آنکه رژیم صهیونیستی در مورد إِعمال محدودیت‌های جدید، بیانیه‌ای رسمی صادر نکرده، از ابتدای ماه مبارک رمضان، حضور مردم غزه در بیت‌المقدس و زیارت مسجدالاقصی با مشکل روبرو شده است.

محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در حالی اعمال می‌شود که سرکوب تظاهرات «بازگشت» فلسطینیان در غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس، محکومیت بین‌المللی را در پی داشته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در تظاهرات اخیری که در غزه در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین انجام شد، 61 فلسطینی شهید و بیش از دو هزار و هفتصد نفر دیگر مجروح شدند./۸۴۷/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات