۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۶۷۰۴۹

تاکید کارشناس روس بر جایگاه امام خمینی

بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به بهترین شیوه این حقیقت را بازگو می‌کند که ایده و افکار ایشان، حق و راستین و جاودان بوده و تبدیل به شعله‌ای شده که مسیر حرکت را برای آیندگان روشن می‌کند.
امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری رسا، «ایگور پانکروتینکو» کارشناس سیاسی روس در یادداشتی دیدگاه‌های خود را در مورد امام خمینی (ره) بیان کرد.

در این یادداشت آمده است: ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) این بزرگمرد تاریخ بشریت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرا می‌رسد.

سالروزی که به بهترین شیوه این حقیقت را بازگو و برجسته می‌کند که ایده و افکار حق و راستین جاودان بوده و تبدیل به شعله‌ای می‌شوند که مسیر حرکت را برای امروزیان و آیندگان روشن می‌کند.

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خویش گفتند: انقلاب اسلامی، به فرموده امام راحل عظیم الشأن متعلق به همه قشرها و نسل‌های حال و آینده ایران است و این ملت بزرگ، این امانت سنگین الهی را در پرتو عمل به وصیت‌نامه راه‌گشای امام خمینی(ره) حفظ شعارها، جهت گیری‌ها، ارزش‌ها و مبانی انقلاب و در سایه پیشرفت، نوآوری و تعالی حفاظت خواهد کرد.

در آثار ارزشمند امام بزرگوار موارد متعددی وجود دارد که شگفتی ایجاد می‌کند.

وقتی «صحیفه نور» را باز می‌کنی و مشغول خواندن وصیت نامه امام می‌شوی، این احساس دست می‌دهد که گویا سطر سطر آن فقط دیروز و حتی چند ساعت پیش نوشته شده و به مسائل حساس اجتماعی و سیاسی امروز پاسخ‌های دقیق و حکیمانه داده شده است.

و دوباره چشم روی بندی از وصیت نامه خیره می‌شود که امام بزرگوار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه مسؤولان کشور می‌خواهد تا قدر مردم را بدانند و طرفدار مظلومان و ستمدیدگان و محرومان باشند و آنان را بر دیگران ترجیح دهند.

قطعا این فقط یک بیانیه و کلام زیبا نیست بلکه تاکید و هشداری جدی است.

مسؤولیت در جمهوری اسلامی به معنای در اختیار داشتن ثروت و دارایی‌های خصوصی و گروهی نبوده بلکه مسؤولیت سنگینی است در برابر مردم که اراده و رای آنان این موقعیت را در اختیارش قرار داده است.

همزمان با این تاکید و هشدار، در کلام امام بزرگ ملاک و معیار دقیقی نیز تعیین شده است و آن اینکه موفقیت دولت را سطح رفاه اجتماعی و اعتماد مردم نسبت به مسؤولانی مشخص می‌کند که پست‌های رسمی را در اختیار دارند.

بر اساس تاکید امام خمینی(ره) ملاک فقط اعتماد مردم و رفاه بوده و هیچ نوع بیانیه خارق العاده و برنامه‌ای نمی‌تواند از این ملاک را تغییر دهد.

شاید این کلام بیش از حد احساساتی به نظر رسد اما آن بزرگوار، جامی سرشار از امید و آرزوهای شایسته را برای ملت بزرگ ایران باقی گذاشت.

پس وظیفه و مسؤولیت همگان این است که مواظب باشند قطره‌ای از این جام فرو نریزد بلکه با آرامی و دقت به سرمنزل مراد رسانده شود.

این ایده امام بزرگوار در حقیقت شعله‌ای را می‌ماند که برخلاف توطئه‌های دشمنان و کینه‌توزی‌های رقیبان به ایران اجازه می‌دهد تا همیشه به جلو حرکت کند و الگویی برای بقیه جهان باشد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات